Salariatii Volkswagen primesc majorari salariale, in ciuda scandalului “Dieselgate”
Volkswagen
Cel mai mare sindicat german, IG Metall, a ajuns la un acord cu reprezentantii Volkswagen privind majorarea salariilor pentru aproximativ 120.000 de angajati de la fabricile din vestul Germaniei, a anuntat vineri sindicatul, fara a oferi detalii suplimentare, transmite Reuters.
IG Metall a solicitat majorarea salariilor cu 5% in urmatoarele 12 luni pentru angajatii VW.
Cel mai mare producator auto european a raportat luna trecuta pierderi operationale de 4,1 miliarde de euro (4,6 miliarde de dolari) pentru 2015, din cauza provizioanelor necesare acoperirii costurilor legate de scandalul emisiilor.
Separat, surse din interiorul companiei au declarat recent ca Volkswagen ar putea desfiinta aproximativ 3.000 de locuri de munca in serviciile administrative din Germania pana la finele lui 2017.
Negocierile salariale din sectorul metalurgiei (sector care in Germania cuprinde industria auto, electrocasnicele, semi-conductorii sau electronica) sunt un subiect de interes general in Germania, in conditiile in care acordul convenit in acest sector serveste drept etalon pentru alte sectoare economice.
Grupul Volkswagen este implicat in prezent intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Saptamana trecuta, IG Metall a obtinut o majorare salariala de 4,8% pentru cei 3,8 milioane de angajati pe care ii reprezinta. In schimb, angajatorii au atras deja atentia asupra unor solicitari de majorare salariala prea mari.
Acesta nu este momentul oportun pentru sperante prea mari, a declarat, recent, presedintele federatiei patronale Gesamtmetall, Rainer Dulger.
Potrivit acestuia, sectorul industrial din Germania trece printr-o perioada dificila provocata de factori externi, precum deprecierea monedei euro si pretul redus al petrolului, iar in acest context cresterea costurilor cu mana de lucru ar putea fi o problema.
Mai multe despre:
#Volkswagen#salarii
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS