Salariatii Volkswagen primesc majorari salariale, in ciuda scandalului “Dieselgate”
Volkswagen
Cel mai mare sindicat german, IG Metall, a ajuns la un acord cu reprezentantii Volkswagen privind majorarea salariilor pentru aproximativ 120.000 de angajati de la fabricile din vestul Germaniei, a anuntat vineri sindicatul, fara a oferi detalii suplimentare, transmite Reuters.
IG Metall a solicitat majorarea salariilor cu 5% in urmatoarele 12 luni pentru angajatii VW.
Cel mai mare producator auto european a raportat luna trecuta pierderi operationale de 4,1 miliarde de euro (4,6 miliarde de dolari) pentru 2015, din cauza provizioanelor necesare acoperirii costurilor legate de scandalul emisiilor.
Separat, surse din interiorul companiei au declarat recent ca Volkswagen ar putea desfiinta aproximativ 3.000 de locuri de munca in serviciile administrative din Germania pana la finele lui 2017.
Negocierile salariale din sectorul metalurgiei (sector care in Germania cuprinde industria auto, electrocasnicele, semi-conductorii sau electronica) sunt un subiect de interes general in Germania, in conditiile in care acordul convenit in acest sector serveste drept etalon pentru alte sectoare economice.
Grupul Volkswagen este implicat in prezent intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Saptamana trecuta, IG Metall a obtinut o majorare salariala de 4,8% pentru cei 3,8 milioane de angajati pe care ii reprezinta. In schimb, angajatorii au atras deja atentia asupra unor solicitari de majorare salariala prea mari.
Acesta nu este momentul oportun pentru sperante prea mari, a declarat, recent, presedintele federatiei patronale Gesamtmetall, Rainer Dulger.
Potrivit acestuia, sectorul industrial din Germania trece printr-o perioada dificila provocata de factori externi, precum deprecierea monedei euro si pretul redus al petrolului, iar in acest context cresterea costurilor cu mana de lucru ar putea fi o problema.
Mai multe despre:
#Volkswagen#salarii
Pe acelasi subiect: