In perioada ianuarie-martie 2016, Toyota a vandut 2,46 milioane vehicule la nivel mondial, in scadere cu 2,3% comparativ cu perioada similara a anului trecut, a declarat marti purtatorul de cuvant de la Toyota, Kayo Doi.

In schimb, vanzarile Volkswagen au crescut cu 0,8% pana la 2,5 milioane unitati, chiar daca grupul german trece in prezent prin cea mai grava criza din istoria sa.

Afectata deja de o intrerupere de o saptamana a activitatii la uzinele sale din Japonia in luna februarie, Toyota se asteapta ca productia sa locala sa fie amputata cu alte 80.000 de vehicule din cauza recentului cutremur care a devastat Japonia.

Aceste pierderi de productie vor pune sub semnul intrebarii capacitatea Toyota de a-si pastra pentru al cincilea an consecutiv pozitia de cel mai mare constructor auto mondial, avand in vedere ca rivalul Volkswagen profita de cresterea vanzarilor in China si Europa.

Insa Toyota nu este singurul producator auto ale carui vanzari au scazut in primul trimestru. Grupul American Motors Co., numarul trei mondial, a informat ca livrarile sale s-au redus cu 2,5%, pana la 2,36 milioane unitati, din cauza performantelor comerciale modeste de pe pietele din America Latina si China.

In paralel, au inceput sa apara din ce in ce mai multe semne de intrebare cu privire la respectarea de catre producatorii auto a normelor de poluare si economie de combustibil. Mitsubishi Motors Corp., al saselea producator auto nipon, a recunoscut marti ca a utilizat metode de testare a consumului de combustibil care nu respecta standardele guvernamentale inca din anul 1991.

Aceasta dupa ce, in luna septembrie a anului trecut, Volkswagen a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.