Volkswagen depaseste Toyota si devine lider mondial la vanzari, in ciuda scandalului emisiilor
Volkswagen
Vanzarile mondiale realizate de constructorul auto japonez Toyota Motor Corp. in primele trei luni ale acestui an au fost inferioare celor realizate de rivalul german Volkswagen AG, in conditiile in care o serie de perturbari ale productiei risca sa puna in pericol pozitia de lider al industriei auto detinuta de grupul nipon in ultimii patru ani, informeaza Bloomberg.
In perioada ianuarie-martie 2016, Toyota a vandut 2,46 milioane vehicule la nivel mondial, in scadere cu 2,3% comparativ cu perioada similara a anului trecut, a declarat marti purtatorul de cuvant de la Toyota, Kayo Doi.
In schimb, vanzarile Volkswagen au crescut cu 0,8% pana la 2,5 milioane unitati, chiar daca grupul german trece in prezent prin cea mai grava criza din istoria sa.
Afectata deja de o intrerupere de o saptamana a activitatii la uzinele sale din Japonia in luna februarie, Toyota se asteapta ca productia sa locala sa fie amputata cu alte 80.000 de vehicule din cauza recentului cutremur care a devastat Japonia.
Aceste pierderi de productie vor pune sub semnul intrebarii capacitatea Toyota de a-si pastra pentru al cincilea an consecutiv pozitia de cel mai mare constructor auto mondial, avand in vedere ca rivalul Volkswagen profita de cresterea vanzarilor in China si Europa.
Insa Toyota nu este singurul producator auto ale carui vanzari au scazut in primul trimestru. Grupul American Motors Co., numarul trei mondial, a informat ca livrarile sale s-au redus cu 2,5%, pana la 2,36 milioane unitati, din cauza performantelor comerciale modeste de pe pietele din America Latina si China.
In paralel, au inceput sa apara din ce in ce mai multe semne de intrebare cu privire la respectarea de catre producatorii auto a normelor de poluare si economie de combustibil. Mitsubishi Motors Corp., al saselea producator auto nipon, a recunoscut marti ca a utilizat metode de testare a consumului de combustibil care nu respecta standardele guvernamentale inca din anul 1991.
Aceasta dupa ce, in luna septembrie a anului trecut, Volkswagen a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Mai multe despre:
#Volkswagen#Toyota
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS