Scandalul Dieselgate a dărâmat imperiul Volkswagen. Anunțul făcut de directorul general despre viitorul grupului german
Volkswagen
Volkswagen a abandonat strategia din ultimul deceniu de a construi un imperiu şi de a cheltui nelimitat pentru inginerie, pentru a elibera resursele necesare dezvoltării şi producţiei de serie a automobilelor electrice, a declarat directorul general Herbert Diess.
Combaterea la nivel mondial a emisiilor poluante a declanşat un nou val de consolidiare în industria auto, producătorii căutând noi modalităţi de reducere a costurilor de dezvoltare a tehnologiilor destinate automobilelor cu emisii reduse şi conducerii autonome.
În timp ce companii concurente precum Fiat Chrysler şi Renault analizează un acord de fuziune în valoare de 35 de miliarde de dolari, Volkswagen a adoptat o strategie diferită, de simplificare a structurii.
“Nu avem nevoie de alte branduri. Cu câteva excepţii, putem beneficia de segmentele profitabile la nivel global cu brandurile existente”, a declarat Diess la salonul auto de la Frankfurt, potrivit News.ro.
Grupul cheltuieşte 80 de miliarde de euro pentru achiziţia de baterii şi dezvoltarea de automobile electrice şi a încheiat un acord pentru o alianţă largă cu Ford, destinat înpărţirii costurilor de dezvoltare şi producţie.
Volkswagen a devenit un imperiu cu numeroase branduri sub conducerea lui Ferdinand Piech, director general şi preşedinte al grupului în perioada 1993-2015, a cărui politică de extindere agresivă a dus la achiziţia Bentley, Bugatti şi Lamborghini într-un singur an.
În prezent, grupul german are 660.000 de angajaţi şi deţine mărcile Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati şi Audi, pe lângă Scania, MAN şi VW.
Grupul german resimte încă efectele scandalului emisiilor poluante, izbucnit în 2015. Volkswagen a acceptat, luni, să plătească până la 127 de milioane de dolari australieni (87 mil. dolari SUA) pentru soluţionarea procesului colectiv care i s-a intentat în Australia.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS