A murit inginerul care a transformat Volkswagen într-un gigant mondial. Cum a redresat nepotul lui Porsche compania în prag de faliment
Ferdinand Piech
Ferdinand Piech, fost preşedinte şi director general al Volkswagen, care a transformat constructorul auto german dintr-un producător regional într-un conglomerat global, a încetat din viaţă la vârsta de 82 de ani.
Piech a murit duminică la Rosenheim, Bavaria, scrie presa germană, preluată de News.ro.
Un reprezentant al familiilor Piech şi Porsche, care deţin încă o majoritate de control la grupul Volkswagen prin intermediul companiei holding Porsche SE, nu a putut fi contactat şi nici reprezentanţii Volkswagen.
Piech este un nepot al lui Ferdinand Porsche, designerul emblematicelor automobile sport şi membru al clanurilor Porsche şi Piech.
Un inginer strălucit, Piech a redresat VW mizând pe tehnica construcţiei modulare, prin folosirea de subansamble comune între diferitele branduri ale imperiului VW.
Ferdinand Piech a preluat conducerea Volkswagen în 1993 când compania avea pierderi majore, produse de calitate îndoielnică şi costuri ridicate.
Strategia lui a dus Volkwagen pe drumul pe care, în urmă cu trei ani, a devenit cel mai mare producător auto din lume.
Sub conducerea lui Piech, VW a adăugat la brandurile sale de serie mărci de lux care generează marje mari de profit, cumpărând într-un singur an Bentley, Bugatti şi Lamborghini.
În prezent, grupul Volkswagen include mărcile Seat, Skoda, Bentley, Audi, Porsche şi Ducati, pe lângă mărcile de camioane MAN şi Scania.
Piech era recunoscut pentru abilitatea de a-şi depăşi rivalii prin tactici ferme de management şi prin atacarea propriilor manageri şi membri ai familiei.
”Nu este posibil să aduci o companie la vârf concentrându-te pe cel mai ridicat nivel de armonie”, a afirmat Piech în autobiografia sa.
Mai multe despre:
#Volkswagen#Ferdinand Piech
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS