Câți bani cer proprietarii de mașini Volkswagen implicate în scandalul Dieselgate
Volkswagen
Avocaţii proprietarilor a 98.000 de vehicule Volkswagen din SUA pentru care grupul german a supraestimat eficienţa consumului vor cere unui judecător american să le aprobe comisioane şi costuri în valoare de 26 de milioane de dolari.
Vineri, Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite a anunţat că VW trebuie să returneze credite pentru gaze cu efect de seră şi să reducă ratingurile pentru economia de carburant a vehiculelor respective, după ce a anunţat că softul vehiculelor a supraestimat performanţele realizate în condiţii reale de trafic.
Volkswagen a anunţat vineri că a convenit un acord în justiţie, în valoare de 96,5 miilioane de dolari, pentru despăgubirea a 98.000 de proprietari de automobile. Persoanele care deţin încă vehiculele vor avea dreptul la plăţi între 518,4 și 2.332,8 de dolari pentru un vehicul, potrivit News.ro.
Suma de 26 de milioane de dolari solicitată de avocaţi, care include comisioane de 23,9 milioane de dolari şi cheltuieli de 2,1 milioane de dolari, este separată de cea de 96,5 milioane de dolari care este destinată clienţilor, arată documentele din instanţă. Fondurile alocate clienţilor care nu vor fi ridicate de aceştia vor fi direcţionate pentru măsurile de protejare a mediului.
Acordul a avut loc după 15 luni de negocieri.
Softul este instalat pe circa 1 milion de automobile Audi, Bentley, Porsche şi Volkswagen, modele ale anilor 2013-2017. Acest soft face ca transmisia să schimbe vitezele astfel încât să optimizeze economia de carburant şi emisiile cu efect de seră în timpul testelor de emisii cerute de EPA, dar nu şi în condiţii reale de trafic.
Între vehiculele ale căror ratinguri au fost reduse se află versiuni ale Audi A8, Bentley Continental GT, Porsche Cayenne şi VW Touareg. Nu toate modelele celor cinci ani sunt incluse în acest acord.
Problema a fost depistată în timpul unei investigaţii a EPA şi a Comisiei pentru Resursele Aerului din California referitoare la emisiile a sute de mii de vehicule diesel ale Volkswagen.
Grupul german a recunoscut în 2015 că a folosit un soft ilegal pentru a trişa la testele de poluare, declanşând o criză globală care a costat până acum Volkswagen 30 de miliarde de euro, sub formă de amenzi, penalităţi şi costuri pentru răscumpărări. În luna mai, VW a constituit alte provizioane, de 5,5 miliarde de dolari, pentru acoperirea costurilor.
Avocaţii care au dat în judecată VW şi Robert Bosch în Statele Unite, în scandalul emisiilor vehiculelor diesel, au primit 352 de milioane de dolari pentru comisioane şi cheltuieli.
Mai multe despre:
#Dieselgate#Volkswagen
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS