Piata auto chineza a devenit cruciala pentru constructorii internationali de vehicule, ale caror vanzari in Europa sunt in declin.
Anul trecut, peste 19 milioane de vehicule noi au fost inmatriculate in China, din care 15,5 milioane de masini si microbuze.

"China este in prezent cea mai mare piata mondiala si o forta motoare a cresterii din industria automobilelor", a declarat vicepresedintele General Motors (GM), Tim Lee.

Potrivit GM, piata chineza poate ajunge in zece ani la 30-35 de milioane de unitati. Cea mai puternica crestere nu va proveni din megalopolisurile costiere, ci din orasele mijlocii si mari din interiorul tarii, unde ritmul inmatricularilor este inca scazut, cu sub 40 de masini la 1.000 de locuitori.

Constructorii mizeaza totodata pe noile gusturi ale cumparatorilor, pentru sustinerea vanzarilor. In primul trimestru, piata vehiculelor 4X4 a crescut cu 44%, comparativ cu un avans de 17% pe ansamblul pietei.

In total, circa 1.300 de modele sunt expuse pe o suprafata de 280.000 de metri patrati, de catre participanti veniti din 20 de tari. Dintre acestia, grupul SAIC din Shanghai prezinta singur 110 vehicule, daca sunt incluse si cele fabricate in colaborare cu GM si Volkswagen.