In perioada ianuarie-noiembrie 2016, vanzarile grupului Toyota pe plan global au urcat cu 0,1%, la 9.219.000 unitati, in timp ce rivala VW, care se confrunta cu scandalul manipularii emisiilor poluante, si-a majorat livrarile cu 3,1%, la 9.379.000 vehicule.

Grupul Volkswagen a inregistrat un avans semnificativ in China, cea mai mare piata auto din lume, iar Toyota a raportat un declin usor in SUA, una din principalele sale piete.

In noiembrie, vanzarile grupului Toyota pe plan global au urcat cu 2,2%, la 873.000 unitati, pe fondul majorarii cererii pentru modelul hibrid Prius in Japonia si Europa, in timp ce livrarile grupului Volkswagen au crescut cu 7,9%, la 899.000 vehicule, sprijinite de un avans de 13,6% pe piata chineza.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Toyota, care alaturi de marca avand acelasi nume include si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, ar urma sa livreze anul acesta 10,098 milioane de vehicule si anul viitor 10,114 milioane de vehicule.

General Motors a fost cel mai mare producator auto din lume timp de sapte decenii, fiind devansat de Toyota in 2008. GM a redevenit lider in 2011 cand productia Toyota a fost afectata de cutremurul si tsunamiul care a devastat zona de nord-est a Japoniei. In 2012, insa, grupul Toyota a revenit pe primul loc, pozitie pe care a pastrat-o si in 2013 si 2014.