Romania este cel mai de succes producator auto din Europa Centrala si de Est, alaturi de Slovacia si Cehia. "Cu Skoda si Dacia, regiunea are doua branduri locale puternice"
Productia auto din Romania este cea mai de succes din regiunea Europei Centrale si de Est, alaturi de Slovacia si Republica Ceha, ca urmare a masivelor investitii straine. Dinamica acestor cresteri nu poate continua insa la nesfarsit, din cauza eventualei saturatii a pietei, potrivit unei analize Coface.
Datele recente arata ca anul trecut 3,6 milioane de vehicule au fost produse in Europa de Est, adica 2% din productia totala a UE.
In tarile ECE, incluse in analiza Coface, exista 33 de fabrici de automobile, dintre care cele mai multe au fost create cu ajutorul investitiilor straine directe, iar "cu Skoda si Dacia regiunea are doua branduri locale puternice, mai ales ca, datorita marilor ISD, au supravietuit pe piata mondiala competitiva", arata Coface.
"Numarul de vehicule produse in regiunea ECE s-a dublat in ultimii zece ani. Slovacia, Republica Ceha si Romania au fost cele mai de succes, unde productia auto s-a triplat sau chiar a crescut de patru ori. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca dinamica cresterilor nu poate continua la nesfarsit din cauza eventualei saturatii a pietei", a comentat Grzegorz Sielewicz, Coface Economist pentru ECE.
Fabricile auto ECE raman foarte dependente de cererea externa, in ciuda dinamicii crescute a vanzarilor de masini generate de catre clientii locali.
"Regiunea ECE a fost in masura sa atraga investitii straine directe, datorita costurilor atractive ale fortei de munca, proximitatii geografice din Europa de Vest, fortei de munca educata si imbunatatirii mediului de afaceri. Fabricarea de vehicule si echipamente de transport are un efect masurabil asupra rezultatului economiilor ECE. Pentru unele dintre tarile din regiune, cum ar fi: Ungaria, Republica Ceha si Slovacia, sectorul reprezinta aproximativ o zecime din productia lor totala. Acesta genereaza, de asemenea, un numar semnificativ de locuri de munca, angajand peste 850.000 de lucratori in 2013, in cele 6 tari analizate. Exporturile de automobile reprezinta o parte semnificativa a comertului exterior a regiunii ECE. In Slovacia, de exemplu, acestea reprezinta 25% din exporturile totale ale tarii. Productia de automobile ECE este puternic expusa la cererea externa, la fel cum majoritatea este destinata pietelor externe. Cu toate acestea, pozitia actuala arata ca zona euro - principala piata de export - este elastica si genereaza perspective mai bune. Datorita acestor tendinte pozitive in zona euro si in alte tari europene, cererea de vehicule a fost in crestere", noteaza Coface, potrivit Agerpres.
Analiza Coface acopera sectorul auto Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Romania, Slovacia si Slovenia.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS