Datele recente arata ca anul trecut 3,6 milioane de vehicule au fost produse in Europa de Est, adica 2% din productia totala a UE.

In tarile ECE, incluse in analiza Coface, exista 33 de fabrici de automobile, dintre care cele mai multe au fost create cu ajutorul investitiilor straine directe, iar "cu Skoda si Dacia regiunea are doua branduri locale puternice, mai ales ca, datorita marilor ISD, au supravietuit pe piata mondiala competitiva", arata Coface. 

"Numarul de vehicule produse in regiunea ECE s-a dublat in ultimii zece ani. Slovacia, Republica Ceha si Romania au fost cele mai de succes, unde productia auto s-a triplat sau chiar a crescut de patru ori. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca dinamica cresterilor nu poate continua la nesfarsit din cauza eventualei saturatii a pietei", a comentat Grzegorz Sielewicz, Coface Economist pentru ECE. 

Fabricile auto ECE raman foarte dependente de cererea externa, in ciuda dinamicii crescute a vanzarilor de masini generate de catre clientii locali. 

"Regiunea ECE a fost in masura sa atraga investitii straine directe, datorita costurilor atractive ale fortei de munca, proximitatii geografice din Europa de Vest, fortei de munca educata si imbunatatirii mediului de afaceri. Fabricarea de vehicule si echipamente de transport are un efect masurabil asupra rezultatului economiilor ECE. Pentru unele dintre tarile din regiune, cum ar fi: Ungaria, Republica Ceha si Slovacia, sectorul reprezinta aproximativ o zecime din productia lor totala. Acesta genereaza, de asemenea, un numar semnificativ de locuri de munca, angajand peste 850.000 de lucratori in 2013, in cele 6 tari analizate. Exporturile de automobile reprezinta o parte semnificativa a comertului exterior a regiunii ECE. In Slovacia, de exemplu, acestea reprezinta 25% din exporturile totale ale tarii. Productia de automobile ECE este puternic expusa la cererea externa, la fel cum majoritatea este destinata pietelor externe. Cu toate acestea, pozitia actuala arata ca zona euro - principala piata de export - este elastica si genereaza perspective mai bune. Datorita acestor tendinte pozitive in zona euro si in alte tari europene, cererea de vehicule a fost in crestere", noteaza Coface, potrivit Agerpres.

Analiza Coface acopera sectorul auto Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Romania, Slovacia si Slovenia.