Ateliere auto din Romania produc masini electrice low cost. Vehiculul consuma la final 1 euro la suta de km. Cat costa schimbarea
Solutii inedite pentru cei care vor o masina electrica, dar nu au bani, cu toate reducerile primite de la stat. Au aparut si la noi ateliere auto, care produc masini electrice low cost. Le modifica pe cele vechi si le trec pe curent. Schimbarea costa 10.000 de euro, dar la final masina consuma un euro la suta de kilometri.
O masina veche de peste 30 de ani va incepe curand o viata viata. Mecanicii i-au pus un motor electric si au vopsit-o. In cateva saptamani va fi suta la suta functionala pe curent. Spre deosebire de o masina electrica noua, al carei pret incepe de la 20.000 euro, aceasta masina este una low cost.
Daca vreti o masina electrica low cost totusi trebuie sa stiti ca exista niste costuri. In primul rand, trebuie sa cumparati o masina mai veche. Costa 2000 de euro. Dupa care un motor electric la 1000 de euro si niste baterii la 6000 de euro. Mai puneti manopera, dar si anumite sisteme. Tragem linie, o masina electrica low cost ajunge sa coste 10.000 de euro.
Atentie, masina modificata trebuie sa fie omologata la RAR si va avea anumite limitari. Nu va depasi 80 de kilometri pe ora. Nu are aer conditionat. Are o autonomie de 100 de kilometri, adica este strict urbana. Are insa un mare avantaj: consuma 1 euro la o suta de kilometri.
Viorel Stanciu, inginer: "Singura problema actuala o reprezinta bateriile, sunt destul de scumpe. Pot veni cu masina veche avem suficienta experienta pentru transformare"
Orice masina normala poate fi transformata intr-una electrica. Si tot mai multe ateliere auto isi ofera serviciile.
Nicolae Marinescu, inginer: "O masina buna, cu care sa nu te faci de ras pe strada porneste de la 10.000 de euro in sus. Pana acum am facut transformari un Oltcit, un Fiat, un Logan si o Dacie 1300."
Inginerii care ofera astfel de servicii spun ca transformarea nu poate face deocamdata concurenta trecerii masinilor pe GPL. Asta din cauza autonomiei reduse a masinilor electrice. In plus, nu avem infrastructura pentru incarcarea masinilor electrice. Asa ca deocamdata foarte utile sunt cele hibrid, care merg si pe curent, dar si pe carburant.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS