Ateliere auto din Romania produc masini electrice low cost. Vehiculul consuma la final 1 euro la suta de km. Cat costa schimbarea
Solutii inedite pentru cei care vor o masina electrica, dar nu au bani, cu toate reducerile primite de la stat. Au aparut si la noi ateliere auto, care produc masini electrice low cost. Le modifica pe cele vechi si le trec pe curent. Schimbarea costa 10.000 de euro, dar la final masina consuma un euro la suta de kilometri.
O masina veche de peste 30 de ani va incepe curand o viata viata. Mecanicii i-au pus un motor electric si au vopsit-o. In cateva saptamani va fi suta la suta functionala pe curent. Spre deosebire de o masina electrica noua, al carei pret incepe de la 20.000 euro, aceasta masina este una low cost.
Daca vreti o masina electrica low cost totusi trebuie sa stiti ca exista niste costuri. In primul rand, trebuie sa cumparati o masina mai veche. Costa 2000 de euro. Dupa care un motor electric la 1000 de euro si niste baterii la 6000 de euro. Mai puneti manopera, dar si anumite sisteme. Tragem linie, o masina electrica low cost ajunge sa coste 10.000 de euro.
Atentie, masina modificata trebuie sa fie omologata la RAR si va avea anumite limitari. Nu va depasi 80 de kilometri pe ora. Nu are aer conditionat. Are o autonomie de 100 de kilometri, adica este strict urbana. Are insa un mare avantaj: consuma 1 euro la o suta de kilometri.
Viorel Stanciu, inginer: "Singura problema actuala o reprezinta bateriile, sunt destul de scumpe. Pot veni cu masina veche avem suficienta experienta pentru transformare"
Orice masina normala poate fi transformata intr-una electrica. Si tot mai multe ateliere auto isi ofera serviciile.
Nicolae Marinescu, inginer: "O masina buna, cu care sa nu te faci de ras pe strada porneste de la 10.000 de euro in sus. Pana acum am facut transformari un Oltcit, un Fiat, un Logan si o Dacie 1300."
Inginerii care ofera astfel de servicii spun ca transformarea nu poate face deocamdata concurenta trecerii masinilor pe GPL. Asta din cauza autonomiei reduse a masinilor electrice. In plus, nu avem infrastructura pentru incarcarea masinilor electrice. Asa ca deocamdata foarte utile sunt cele hibrid, care merg si pe curent, dar si pe carburant.