România a înregistrat a treia cea mai mare scădere a prețului la benzină din Europa, în prima parte a anului. Elveţia şi Luxemburg au cei mai ieftini carburanți, raportat la salarii
Benzina, carburanti
Preţul benzinei a scăzut în România, în prima jumătate a acestui an, în medie, cu 14%, ceea ce plasează ţara pe locul 3 în topul celor mai mari scăderi din Europa, arată o analiză realizată în 42 de state europene.
Conform Picodi.com, cele mai mari scăderi de preţ s-au înregistrat în Bosnia şi Herţegovina (-17,8%) şi Ucraina (-15,4%), iar după România, unde ponderea a fost de 14%, urmează Macedonia (-12,5%), Austria (-10,1%), Franţa (-8,8%) şi Grecia (-7,5%).
Pe de altă parte, în Rusia, preţul benzinei a crescut cu 0,8% faţă de anul trecut, în timp ce în Belarus carburanţii s-au scumpit cu până la 12,4%. Totuşi, de cea mai ieftină benzină din Europa se pot bucura ruşii, acolo unde preţul mediu, la schimbarea valutei din ruble, ajunge la 58 de eurocenţi. La polul opus se află olandezii care plătesc cel mai scump, respectiv 1,58 euro/litru.
Potrivit sursei citate, pentru al doilea an la rând, Elveţia şi Luxemburg se pot lăuda cu cel mai bun raport dintre un litru de benzină şi salariul mediu pe economie din Europa. Astfel, salariul mediu le permite locuitorilor acestor ţări să cumpere 3.795, respectiv 3.320 de litri de benzină pe an, podiumul fiind încheiat de Danemarca unde se menţionează 2.484 de litri/an.
În cazul României, având la bază cele mai noi date publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), salariul mediu pe economie este de 5.201 de lei, brut (3.182 de lei net) şi, în acest context, pot fi achiziţionaţi 672 de litri de combustibil pe an (locul 30 în clasamentul european).
Înaintea României se clasează Germania - cu 1.938 litri şi Cehia (881 litri), iar în urmă Bulgaria (532 de litri), Belarus (553 de litri) şi Turcia (484 litri). Ultimele trei locuri din clasament sunt ocupate de Moldova, Ucraina şi Albania, unde salariul mediu permite achiziţionarea a numai 352, 345, respectiv 239 litri de combustibil pe an.
La nivel mondial, ţările din Peninsula Arabică ocupă poziţiile fruntaşe. Astfel, cu un salariu mediu, locuitorii din Arabia Saudită, Qatar şi Kuweit pot cumpăra de la 5.112 la 8.210 de litri de benzină pe an.
Cea mai dificilă situaţie se înregistrează în Cuba, unde salariul mediu ajunge numai pentru 28 de litri de benzină (cu o creştere de 2 litri faţă de anul trecut). "În ciuda faptului că Tadjikistanul şi Zambia se află în partea inferioară a clasamentului împreună cu Cuba, locuitorii acestor ţări pot cumpăra cu până la de şapte ori mai mult combustibil decât cetăţenii Insulei Caraibe, adică 151, respectiv 219 litri", se menţionează în studiu.
În Nigeria, unde se produce cel mai mult petrol din Africa şi există cele mai mici preţuri la benzină din lume (0,31 euro/litru), salariul mediu relativ mic, de 165 de euro, nu le permite locuitorilor acestei ţări să cumpere prea mulţi litri de benzină în fiecare an, respectiv doar 539. O situaţie similară este şi în Rusia, al doilea cel mai mare producător de petrol din lume. Aici, cu un salariu mediu, se pot cumpăra numai 919 litri de carburant pe an.
Pe continentul sud-american, în Venezuela, cu un salariu mediu se pot achiziţiona, anual, cel mult 148 litri de benzină, din care 120 litri de combustibil subvenţionat şi 28 litri de combustibil cu costuri complete.
Studiul realizat de platforma Picodi.com a utilizat cele mai recente date ale salariilor medii, publicate pe site-urile web ale guvernelor, birourilor sau ministerelor relevante. Preţurile medii ale benzinei pentru prima jumătate a anului 2020 în peste 100 de ţări din întreaga lume provin de pe globalpetrolprices.com şi alte surse locale.
Pentru a obţine numărul de litri de benzină, realizatorii cercetării au împărţit salariul mediu net la preţul mediu pe litru de benzină, iar pentru conversie a fost utilizată media cursurilor valutare din ultimele 90 de zile, precizează realizatorii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS