Revolutie in industria auto. Interzicerea motoarelor cu combustie interna ar duce la pierderea a peste 600.000 de locuri de munca, doar in Germania
Masini
Peste 600.000 de locuri de munca ar putea fi puse in pericol in Germania, pana in 2030, de o posibila interzicere a motoarelor auto cu combustie, potrivit unui studiu publicat marti de institutul german Ifo.
Trecerea la comercializarea de automobile cu emisii zero ar fi un pericol pentru 436.000 de locuri de munca in sectorul productiv, iar restul in industrii asociate, precum furnizorii, se arata in studiul comandat de asociatia auto VDA.
Asociatia, care reprezinta producatori ca Volkswagen, Daimler si BMW, discuta cu guvernul un plan de reducere a poluarii produse de automobilele diesel mai vechi, industria sperand ca evite interzicerea completa a motoarelor diesel in unele orase germane.
Multe orase germane, intre care Munchen si Stuttgart, au analizat interzicerea unor vehicule diesel, acuzand ca poluarea creste numarul cazurilor de boli respiratorii.
Poluarea produsa de motoarele diesel a devenit un subiect sensibil de la izbucnirea scandalului manipularii testelor de poluare de catre Volkswagen, care a recunoscut acest lucru in septembrie 2015, in urma unei investigatii in Statele Unite.
Porsche ar putea renunta la motoarele diesel la sfarsitul acestui deceniu
Porsche va decide la sfarsitul acestui deceniu daca actuala generatie de motoare diesel pe care le produce va fi si ultima, a declarat marti directorul general Oliver Blume, fiind pentru prima oara cand un producator auto german anunta in public ca ar putea sa renunte la acest tip de motoare, transmite Reuters.
Scandalul emisiilor motoarelor diesel ale Volkswagen a pus intr-o lumina nefavorabila divizia de automobile sport a grupului, iar Porsche, care a introdus pentru prima oara un motor diesel la SUV-urile Cayenne, in 2009, isi analizeaza optiunile.
Blume a spus ca Porsche va oferi un mix de motoare cu combustie, vehicule hibride si electrice, in urmatorii 10-15 ani si ca va decide la sfarsitul deceniului daca motoarele diesel vor mai avea un viitor la Porsche.
Procuratura germana a inceput luna viitoare sa investigheze angajati ai Porsche pentru a vedea daca au fost implicati in proiectarea softului ilegal de control al emisiilor motoarelor, iar autoritatile de reglementare analizeaza daca SUV-ul Cayenne a fost prevazut cu un astfel de sistem.
Reglementari drastice in UE, pentru moroarele diesel
In luna aprilie, Parlamentul European a introdus o serie de reglementari dure in cee ace priveste motoarele diesel, cu scopul de a preveni repetarea unui scandal al emisiilor poluante similar celui de la Volkswagen. In aceste conditii, comisarul european pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat ca motoarele diesel vor disparea de pe piata mult mai repede decat era de asteptat.
Pentru a preintampina aparitia unui nou scandal de amploare celui de la Volkswagen, care a recunoscut ca a trisat la testele antipoluare – situatie care a scos in evidenta legislatia prea blanda a UE in acest domeniu, Comisia Europeana a propus revizuirea regulilor de autorizare si de tesare a masinilor pe teritoriul blocului comunitar, informeaza Reuters.
Europarlamentarii au votat in majoritate in favoarea proiectului, care va intari supervizarea UE si care va permite Bruxellesului sa aplice amenzi de pana la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu indeplineste standardele impuse de lege.
In opinia comisarului Elzbieta Bienkowska, noile masuri vor duce, in cele din urma, la disparitia de pe piata a masinilor cu motoare diesel. “Masinile diesel nu vor disparea de la o zi la alta. Dar, dupa acest an dificil, sunt sigura ca vor disparea mai rapid decat ne putem imagina”, a explicat Bienkowska.
Potrivit noii legi, producatorii de masini nu vor mai putea sa plateasca direct agentiile de testare, care isi vor pastra astfel integritatea. Statele membre vor trebui sa finanteze centre de testare a emisiilor poluante, care vor fi independente si care vor certifica emisiile pentru producatorii auto.
Totodata, autoritatile de la Bruxelles primesc mai multa putere in ceea ce priveste verificarea masinilor si aplicarea de amenzi, in timp ce autoritatile nationale vor putea sa verifice fiecare decizie. Amenzile aplicate de autoritatile de reglementare din UE vor fi folosite pentru a-i despagubi pe proprietarii de masini si pentru protectia mediului.
Legea va intra in vigoare dupa ce va fi negociata intre europarlamentari, Comisia Europeana si statele membre UE.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS