Cea de-a patra generatie a modelului Clio a fost anul trecut cel mai bine vandut model de automobil al grupului Renault, devansand SUV-ul Duster.

"Avand in vedere succesul comercial al acestui model, care s-a vandut in peste 400.000 de exemplare in 2015, si tinand cont de nivelul de saturatie al uzinelor de la Bursa (Turcia) si in curand al celei de la Flins (Franta), am decis sa il producem si la uzina de la Novo Mesto (Slovenia)", a declarat Jose Vincente de los Mozos.

Uzina Renault din Slovenia, care a produs si precedentele generatii de Clio, asambleaza in prezent mai ales modelele Twingo si Smart cu patru locuri. Pe aceleasi linii de productie va fi fabricat si Clio 4 , incepand din luna februarie 2017.

Potrivit lui Jose Vincente de los Mozos, uzina de la Novo Mesto ar putea produce intre 50.000 si 70.000 de Clio pe an. Comparativ, anul trecut uzina de la Flins a produs aproximativ 130.000 de unitati iar de pe liniile de asamblare de la Bursa, unde se produce si versiunea break, au iesit peste 280.000 de unitati.

Locul unde va fi produs modelul Clio si mai ales ipoteza unei mutari totale a productiei in Turcia a celei de-a patra generatii de Clio au provocat discutii aprinse la inceputul lui 2010, directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, fiind nevoit sa dea explicatii la Palatul Elysée.

Sase ani mai tarziu, uzina Renault de la Flins produce aproximativ o treime din modelele Clio vandute in Europa si in plus in scurt la aceasta uzina va incepe sa fie produs si viitorul model Micra al partenerului Nissan precum si automobilul electric Zoe.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.