Rezultatele testelor nu au fost date publicitatii, dar Renault a fost criticat dupa ce acestea au aratat ca doua dintre modelele sale, inclusiv Renault Captur, au emisii poluante care depasesc de mai multe ori normele admise, sutin surse din apropierea comisiei.

Guvernul francez a infiintat o comisie pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, dupa ce constructorul Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifica emisiile poluante.

Saptamana trecuta, executivul francez a anuntat ca 11 automobile, provenite atat de la constructori francezi cat si internationali, au fost testate, iar rezultatele au aratat ca niciun alt producator, in afara de Volkswagen, nu a utilizat un software care sa falsifice rezultatele testelor de poluare.

Insa rezultatele au aratat ca emisiile unor automobile Renault, alaturi de alte automobile produse de constructori straini, depasesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon si oxizii de azot.  

In cadrul investigatiilor, ofiterii antifrauda au efectuat saptamana trecuta o serie de perchezitii la birourile Renault, ceea  a dus joi la caderea cu pana la 22% a cotatiei actiunilor Renault.

Orice noua scadere a pretului titlurilor Renault ar fi o problema pentru guvern, care a anuntat ca intentioneaza sa vanda pachetul suplimentar de 5% din actiunile producatorului auto pe care l-a achizitionat in primavara anului trecut.

La acea data, titlurile Renault se tranzactionau la 88 de euro, iar vineri au incheiat sedinta la 75 de euro.