Directorul Dacia Renault preia conducerea AvtoVaz, cel mai mare constructor auto din Rusia. Noul sef al Dacia va fi Yves Caracatzanis
Yves Caracatzanis
Directorul general Dacia Renault Romania, Nicolas Maure, il va inlocui pe Bo Inge Andersson in functia de director general al AvtoVaz, cel mai mare constructor auto din Rusia. Pozitia lasata libera de Maure va fi ocupata, din 4 aprilie, de Yves Caracatzanis, a anuntat, marti, Grupul Renault.
Candidatura lui Nicolas Maure a fost propusa de alianta Renault-Nissan, care impreuna cu firma rusa de stat Rostec controleaza AvtoVaz, informeaza la randul lor publicatiile financiare Vedomosti si Les Echos.
Oficial alianta Renault-Nissan a refuzat sa faca orice comentariu. Problema numirii unui nou director la conducerea AvtoVaz va fi dezbatuta marti la reuniunea Consiliului de Administratie de la AvtoVaz.
Nicolas Maure este director general la Dacia Renault Romania din 2014. Inainte de a se alatura grupului Renault, in 2000, Nicolas Maure a lucrat sase ani la Valeo si alti sapte la Faurecia.
Pierderile AvtoVAZ s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble in 2014, pana la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut. In consecinta, saptamana trecuta Rostec a anuntat ca Bo Andersson va demisiona din functie inainte de terminarea mandatului sau, care se incheia in luna decembrie 2016.
Renault detine o participatie de 50% la compania holding care controleaza AvtoVAZ, in timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. detine un pachet de 17,13%, iar corporatia rusa de stat Rostec are un pachet de 32,87%.
AvtoVAZ, cel mai mare producator auto din Rusia si din estul Europei, asambleaza in jur de un milion de masini pe an, marca cea mai cunoscuta fiind Lada. Odata cu preluarea de catre alianta Renault-Nissan, compania ruseasca mai produce si Renault Logan, Renault Sandero, Datsun si Nissan Almera.
Cine este Yves Caracatzanis, noul sef Dacia Renault
Yves Caracatzanis, care il inlocuieste pe Nicolas Maure, va fi subordonat lui Denis Le Vot, senior vice-president, director de operatiuni al Renault pentru regiunea Eurasia, din care face parte si Romania. Nascut in 1964, la Marsilia, Yves Caracatzanis este inginer, absolvent al Ecole Centrale de Paris. Si-a inceput cariera in cadrul cabinetului de consultanta Bossard Consultants, apoi la Hewlett Packard. In 1992 vine la Renault ca sef de proiect Organizare logistica.
In 1995 se alatura uzinei de la Flins unde ocupa succesiv posturile de sef atelier fabricatie Montaj, sef de departament Vopsitorie, in 1999, si sef serviciu Calitate, in 2002, pentru lansarea Clio 3. In 2005, devine director Inginerie Prototipuri Vehicule al Grupului Renault. In 2008, participa la crearea diviziei Supply Chain (Logistica) a Grupului. In 2010, devine director Supply Chain al Grupului Renault. Din 2013, este director Industrial si Supply Chain pentru regiunea Eurasia.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS