Renault, proprietarul Dacia, si-a redus participatia la Nissan la 42,4%
Carlos Ghosn
Grupul auto francez Renault SA, proprietarul Dacia, si-a redus participatia pe care o detine la partenerul japonez Nissan Motor Co. cu un punct procentual, informeaza Bloomberg.
Conform documentelor remise de Nissan catre Ministerul japonez de Finante, in prezent grupul auto francez Renault detine 42,4% din actiunile Nissan, fata de 43,4% anterior. In document nu se precizeaza motivul pentru care Renault si-a redus participatia la Nissan.
Intr-un comunicat de presa difuzat vineri, Renault a explicat ca aceasta scadere a participatiei sale este una provizorie si are legatura cu programul de rascumparare de actiuni demarat de Nissan. "Aceasta scadere temporara nu indica in niciun caz vointa Renault de a isi modifica participatia", a informat grupul francez.
La finele lunii februarie, Nissan a informat Consiliul de Administratie de la Renault ca are intentia de a demara un program de rascumparare de actiuni in perioada 29 februarie-22 decembrie. Atunci grupul a anuntat ca va participa la acest program deoarece il considera in folosul actionarilor Renault si ca tranzactia nu va avea niciun impact asupra participatiei grupului francez.
Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, conform caruia Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault. De asemenea, cele doua companii au acelasi director general, Carlos Ghosn.
Cu toate acestea, echilibrul intre Renault si Nissan in cadrul aliantei a devenit un subiect tensionat dupa ce in luna aprilie 2015 statul francez si-a majorat participatia detinuta la Renault de la 15% la 19,7%, in ideea de a-si dubla drepturile de vot la grupul auto. In schimb, Nissan nu are in prezent drepturi de vot la Renault.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS