Renault: Nu intentionam sa parasim Romania, unde am alocat 2 mld. euro, dar noile proiecte depind de infrastructura
Renault nu vrea sa paraseasca Romania, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evolutia infrastructurii este determinanta pentru proiectele viitoare, a anuntat grupul francez, dupa ce presedintele Basescu a sustinut ca nefinalizarea Coridorului IV va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti.
"Renault nu are intentia sa paraseasca Romania. Romania este o tara importanta pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse si pentru crearea in Romania a unui lant complet de constructie a unei masini: de la design, inginerie, fabricatie, vanzare si post-vanzare. In fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia si ale furnizorilor nostri parcurg traseul Pitesti - Arad. Prioritatea noastra pentru 2014 este relansarea pietei auto de vehicule noi din Romania. Evolutia infrastructurii, care permite reducerea intarzierilor de livrare, va fi determinanta pentru proiectele noastre viitoare", a comunicat miercuri, pentru Mediafax, Directia Comunicare Renault Romania.
Presedintele Traian Basescu a declarat, intr-o emisiune difuzata luni de postul Look Tv, ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia.
"Eu va pot spune ca in mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. Romania, daca nu se conecteaza integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o tara care ramane enorm in urma", a declarat el.
Basescu a spus ca Romania va pierde foarte multe investitii daca nu finalizeaza Coridorul IV, iar Dacia este ceva "sigur".
"Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu", a mai spus Traian Basescu.
In replica, premierul Victor Ponta a declarat marti ca afirmatia presedintelui potrivit caruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii Dacia la Pitesti reprezinta o "inconstienta sinistra, o tampenie", adaugand ca a fost asigurat chiar de seful grupului Renault de continuarea investitiei.
"M-am intalnit de curand cu presedintele grupului Renault si a spus foarte clar ca investitiile in Romania se dezvolta. Acum, dumneavoastra il credeti pe presedintele Renault sau pe sinistrul nostru presedinte", a spus Ponta jurnalistilor, intrebat cum comenteaza declaratia presedintelui.
Ponta a asigurat ca Guvernul lucreaza la imbunatatirea infrastructurii rutiere si ca are incredere in ce spune presedintele Renault, nu in ce "mai arunca, intr-o chestie strict politica, Basescu".
Tot marti, ambasadorul Frantei, Philippe Gustin, a declarat ca deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normala, intrucat aceasta tara se afla in apropierea pietelor sale si a subliniat ca aceasta initiativa nu trebuie vazuta ca o concurenta pentru uzina de la Pitesti.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS