Modelul Dacia Duster a fost vizat de o plangere din partea asociatiei Agir pentru mediu, care a fost acceptata de Juriul pentru deontologie in publicitate.

Acest juriu a publicat un comunicat in care afirma ca sloganul folosit in reclama la Dacia Duster - "Noul Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un pret nemaivazut" - este de natura sa induca in eroare utilizatorii de Internet si incalca prevederile Recomandarii Dezvoltare durabila a ARPP (Autoritatea de reglementare profesionala in publicitate).

Juriul argumenteaza prin emisiile medii de dioxid de carbon ale modelului Duster (159 de grame/km in versiune 4x2 si 172 grame/km in versiune 4x4), superioare mediei franceze actuale (133 grame/km).

Chiar si noul slogan - "Mai respectuos cu mediul" - este considerat mincinos, iar campania actuala pentru Duster va trebui astfel suprimata.

Juriul noteaza insa ca Duster ramane "un Diesel 4x4 de familie bine pozitionat in termeni de emisii de CO2", care sunt mai putin importante decat cele ale unui Volkswagen Tiguan, unui Ford Kuga sau chiar ale unui Lada Niva GPL.