Q6, primul Audi care se da la Tesla. Poza si detalii oficiale despre masina electrica germana
Nemtii arata conceptul la Frankfurt, in cateva luni.
Tesla Motors este fara dubii cel mai avansat producator de masini 100% electrice, cu solutii integrate de incarcare si baterii personale. Din 2012 a inceput sa fie un brand valoros odata cu lansarea primei berline de lux – Model S.
Pana atunci, Tesla produsese din 2006, Roadster-ul electric (320 km autonomie).
In 2014, Tesla Motors Inc. a vandut 32.000 de modele “S”, iar in primul trimestru din 2015 comenzile au crescut cu 50% (10.000 bucati). Anul trecut, veniturile totale au crescut, la 3.2 mld.$. In SUA 2013, Tesla s-a vandut mai bine ca Mercedes S Klasse (un pic peste 13.000 unitati) si mult mai bine decat BMW Seria 7 si Audi A8 (6.300 buc.).
Experienta, cifrele si patronul SF Elon Musk nu i-au speriat insa pe nemtii de la Audi. In toamna asta o sa vedem Q6 la Salonul Auto de la Frankfurt, primul rival adevarat pentru Tesla. Problema celorlalti mari producatori de masini este autonomia insuficienta – secretul lui Elon Musk la Tesla. O Tesla S merge 600 km cu bateriile incarcate complet.
Lucrurile se schimba insa din 2015. Audi a anuntat 500 de km autonomie pentru Q6 – noul model electric. In acelasi segment, Tesla incepe din 2016 livrarile de X Fighter (primul SUV al companiei, masina cu 7 locuri). Pe site-ul companiei din California se pot face deja comenzi cu rezervare de 5.000$. In afara de doua motoare electrice si usile care se deschid tip fluture, nu sunt alte detalii pe site.
Audi va construi Q6 pe o generatie noua a sasiului comun MLB. Surse de pe langa companie spun ca se lucreaza deja chiar la o versiune cu hidrogen. Nu se stie inca daca va fi si o variant hibrida (benzina+electric) pentru autonomie extinsa (peste 1.000 de km).
CEO-ul Ruper Stadler a spus la CES Asia ca “productia va fi mai mare de 10.000 de unitati, “altfel nu ar avea rost”.
Pentru Audi va fi mai dificil sa scoata masina la un pret concurent cu Tesla S. Modelul Q6 inseamna si o concurenta interna indirecta, pentru ca Mercedes A Klasse electric are baterii Tesla. In 2009, Daimler a cumparat cu 50 mil.$ 10% din Tesla, apoi a cedat 4% unui grup de investitii din Emirate.