Audi a inceput productia de “e-diesel”, combustibil obtinut din apa si aer
Audi a inceput productia unui combustibil sistetic din apa, dioxid de carbon si hidrogen, anunta portalul Quartz.
Spre deosebire de combustibilii fosili, care degaja dioxid de carbon in atmosfera, “e-diesel” de la Audi, care va fi produs intr-o fabrica din Dresda, in colaborare cu compania germana de energie alternativa Sunfire, va avea zero emisii de carbon pentru ca foloseste tocmai dioxidul de carbon din atmosfera.
Nu este primul combustibil care neutralizeaza carbonul, dar proiectul celor de la Audi este sustinut de guvernul de la Berlin, care le ofera sprijin pentru dezvoltarea fabricii de la Dresada, ca parte a planului Germaniei de a renunta la energia traditionala si de a folosi cat mai multa energie regenerabila.
“Daca putem transforma CO2 in materie prima pentru acest combustibil, aceasta miscare va fi cruciala pentru protectia mediului si folosiurea eficienta a resurselor si putem face mai usor trecerea catre ‘economia verde’”, a declarat Johanna Wanka, ministrul german pentru educatie si cercetare, la lansarea de catre Audi a proiectului pentru productia de “e-diesel”.

Desi si in prezent exista proiecte de masini care sa functioneze pe baza de aer si apa, acestea au ramas doar la stadiul de proiecte.
Reprezentantii Audi sustin ca fabrica din Dresda va produce cel putin 3.000 de litri de combustibil sistetic din dioxid de carbon in urmatoarele luni. Provocarea cea mai mare pentru Audi va fi, insa, sa transforme acest proiect stiintific intr-un succes comercial.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS