Zi de zi, DN1 este aglomerat, iar in weekend, soferii sunt condamnati sa stea ore intregi in trafic.

Noul ministru de Interne, Radu Stroe, are insa o propunere inedita pentru rezolvarea ambuteiajelor: transformarea DN1 intr-un drum cu sens unic. "Poate reusim sa stabilim un drum cu sens unic intr-o directie si intoarcere printr-o alta directie, nu stiu, sa vedem, macar s-ar mai putea fluidiza, cat o mai fi necesar, sa luni, un an", spune oficialul.

Exista insa o problema: soferii nu au rute ocolitoare convenabile de intoarcere. De la Bucuresti spre Sinaia, un sofer care nu se grabeste face in jur de doua ore. La intoarcere are la dispozitie doua rute, in afara de DN1: unul este DN1A, care inseamna un traseu de 210 kilometri. Solutia cea mai la indemana ar fi drumul prin Targoviste spre Bucuresti, un drum de 140 de kilometri. Insa ce face turistul care a fost in Azuga sau Predeal, care nu se poate intoarce spre Sinaia, ci va trebui s-o ia pe Cheia?

Planul abia ce a ajuns pe masa Politiei Rutiere. Lucian Dinita, seful Politiei Rutiere a declarat pentru Gandul.info ca directia generala se gandeste la rutele ocolitoare. Daca aceasta masura ar intra in vigoare, va functiona pana cand va fi gata Autostrada Comarnic-Brasov. Un alt proiect mult intarziat pentru care premierul da vina pe Consiliul de Solutionare a Contestatiilor.

"Ati scos la concesiune Comarnic-Brasov. Ca pana il facem cu sens-unic, dublu, triplu tot o sa ne blocam, daca nu facem autostrada tot o sa ne blocam pe Comarnic Brasov. CNSC-ul a muncit tare pe 21 decembrie si a suspendat procedura, pentru cand, pentru sfantul asteapta", a declarat premierul Victor Ponta.

Si nu doar DN1 este foarte aglomerat: si pe celelalte drumuri se circula foarte greu. Mai grav e ca aglomeratia pe sosele va fi tot mai mare. Potrivit unui top realizat de CNADNR, in 2015, cele mai aglomerate drumuri din Romania vor fi Bucuresti - Pitesti, Bucuresti - Urziceni, Focsani - Adjud, Cluj - Turda sau Constanta Eforie.

Ar putea sa ajute totusi cei 250 de kilometri de autostrada, care ar trebui finalizati anul acesta. 82 de kilometri sunt din tronsonul Orastie - Sibiu. Inca 39 pe Nadlac-Arad, 27 din Lugoj-Deva, 32 de kilometri Deva - Orastie si 6 din Autostrada Transilvania, Brasov - Bors.