Proiectul faraonic al lui Erdogan, după ce a atras toți giganții auto ai lumii. Ce construiește în nord-vestul țării
Turcia intenţionează să producă anual până la 175.000 de vehicule, conform proiectului dedicat vehiculelor electrice, prezentat vineri de preşedintele Recep Tayyip Erdogan.
În următorii 13 ani proiectul ar urma să atragă investiţii de 22 de miliarde de lire turceşti (3,7 miliarde de dolari) şi va beneficia de sprijin din partea statului, prin reduceri de taxe şi înfiinţarea unei facilităţi de producţiei într-un mare hub auto, oraşul Bursa din nord-vestul ţării.
Până în 2021, la noua facilitate va fi lansată o maşină care va fi fabricată integral în Turcia. Aici vor fi lucra 4.000 de muncitori şi vor fi produse cinci modele. Guvernul de la Ankara a garantat că va cumpăra 30.000 de vehicule până în 2035.
Turcia exportă masiv în Europa automobile produse de giganţii din industria auto globală, inclusiv Ford, Fiat Chrysler, Renault, Toyota şi Hyundai, potrivit Agerpres.
De acest proiect se va ocupa consorţiul Turkey's Automobile Initiative Group (TOGG), înfiinţat în 2018 de cinci grupuri industriale: Anadolu Group, BMC, Kok Group, Turkcell şi Zorlu Holding. Şeful consorţiului este fostul director al Bosch, Gurcan Karakas.
Primul pas spre acest proiect gigant a fost făcut vineri seara, când președintele Recep Erdogan a prezentat prima mașină electrică construită sută la sută în Turcia, care urmează să intre producție în 2022, în orașul Gebze, din nord-vestul țării.

Fabrica va construi două modele electrice – un SUV și un sedan, ambele electrice. SUV-ul va veni în două variante de motorizare, respectiv 200 și 400 de cai putere, a anunțat Gürcan Karakaş, CEO al Automobile Joint Venture Group (TOGG).
Motorul de 400 de cai putere va atinge 100 km/oră în 48 secunde, va avea o autonomie de 500 km, iar bateriile, care vor fi produse tot în Turcia, se vor încărca în proporție de 80% în mai puțin de 30 de minute. Erdogan a accentuat că mașina nu va polua, fiind dotată cu o tehnologie cu zero emisii poluante.
În octombrie, un purtător de cuvânt al Volkswagen AG anunţase amânarea deciziei privind construirea unei fabrici în Turcia de către grupul auto german, pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria şi al temerilor legate de efectele potenţiale asupra imaginii VW.
Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru noua sa fabrică din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia. În Manisa, la 40 km de oraşul Izmir, ar urma să se construiască o uzină cu o capacitate anuală de producţie de 300.000 de vehicule. Aici vor fi fabricate modelele Passat şi Skoda Superb, începând din 2022.
Mai multe despre:
#Turcia#masini electrice
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS