Profitul Volkswagen a crescut cu 19% in T1, la 2,9 mld. euro. "Slabiciunea unor piete emergente ca Rusia si Brazilia provoaca in 2015 incertitudini semnificative legate de profit"
Profitul dupa taxe al Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, a crescut cu 19% in primul trimestru, la 2,9 miliarde euro, de la 2,5 miliarde euro in urma cu un an, datorita cursului valutar favorabil, a gamei de modele si a revenirii la profitabilitate a diviziei spaniole SEAT.
Veniturile grupului au avansat cu 10,3%, la 52,7 miliarde de euro, de la 47,8 miliarde de dolari in aceeasi perioada a anului 2014, sustinute de cursul valutar si cresterea vanzarilor de vehicule cu 1,8%, la 2,6 milioane de unitati, transmite MarketWatch.
Compania nu a publicat profitul net atribuibil actionarilor.
Grupul german, care are in portofoliu marci precum Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, SEAT, Bentley si producatorii de camioane Scania si MAN, a avertizat ca slabiciunea unor piete emergente ca Rusia si Brazilia provoaca in acest an incertitudini semnificative legate de profit.
"Datele pentru primul trimestru au dovedit ca in pofida acestor factori negativi VW este pe drumul corect", a declarat directorul general Martin Winterkorn, care si-a pastrat functia in pofida incercarii presedintelui Ferdinand Piech de a-l inlatura, luna trecuta.
In urma conflictului, Piech a demisionat din toate functiile detinute in grupul VW.
Volkswagen a obtinut un profit operational in crestere cu 16,6%, la 3,33 miliarde de euro, iar conducerea mentine tinta unei marje de profit operational de 5,5%-6,5% pentru grup si de 6%-7% pentru divizia auto.