După impunerea măsurilor de izolare la mijlocul lunii martie, Germania a început în 20 aprilie o ridicare parţială a restricţiilor, printre care redeschiderea magazinelor cu mai puţin de 800 de metri pătraţi. Cu toate acestea, rămân în vigoare regulile privind distanţarea socială.

BMW, Daimler şi VW se bazează pe capacitatea Germaniei de a ţine sub control epidemia şi pe un sistem de sănătate capabil să facă testări extinse pentru a identifica persoanele infectate, scrie Agerpres.

Această realitate contrastează cu cea din SUA, unde şeful sindicatului United Auto Workers a declarat că "este prea devreme şi prea riscant" să fie redeschise fabricile la începutul lunii mai, din cauza testării insuficiente.

Uzinele europene impun măsuri de igienă mai riguroase şi spaţii mai mari între angajaţi, pentru a preveni îmbolnăvirile.

“Luni, industria auto din Germania se restabileşte. Noi la Volkswagen am folosit pauza de cinci săptămâni pentru a ne pregăti în vederea reluării producţiei", a afirmat Bernd Osterloh, şeful sindicatului VW şi membru în Consiliul de Supervizare al producătorului auto.

Şi Fiat Chrysler redeschide luni fabrica sa din Sevel, în centralul Italiei, iar în Franţa Toyota îşi va relua operaţiunile la unitatea sa din Valenciennes săptămâna aceasta, în timp ce Renault reia producţia de motoare la fabrica sa din Cleon, apoi la uzina din Flins.

În Suedia, Volvo redeschide săptămâna aceasta unitatea sa din Torslanda.

"Economia s-a oprit în Europa. Lansarea unui vaccin va dura. Este important ca activiatea să fie reluată în condiţii de siguranţă. Sperăm să putem contribui la o normalizare", a afirmat şeful diviziei auto a Volvo, Hakan Samuelsson.

VW a reluat și producţia de maşini electrice şi a modelului Golf Variant la fabrica din Zwickau

Activitatea de producţie a maşinilor electrice, precum şi a modelului Golf Variant, a fost reluată, de luni, și la fabrica Volkswagen din Zwickau, iar constructorul auto şi Consiliul Muncitorilor au agreat pachete de măsuri pentru angajaţi, cu scopul de a le oferi acestora măsuri de protecţie complete împotriva coronavirus, informează compania, într-un comunicat de presă.

"Sarcina noastră este acum de a proteja sănătatea angajaţilor noştri şi, în acelaşi timp, să repornim activitatea într-un mod responsabil. Cu toţii avem o sarcină istorică de îndeplinit, aceea este de a proteja sănătatea angajaţilor noştri - şi în acelaşi timp să repornim activitatea într-un mod responsabil. La Volkswagen, sănătatea are întâietate. De aceea preocuparea principală în acest moment nu este câte maşini putem construi pe zi. Ceea ce este mai important este ca procesul de transformare a e-mobility, aflat deja în curs, începe să-şi reia ritmul astăzi. ID. 3 este unul din vehiculele cheie pentru Volkswagen", susţine Thomas Ulbrich, membru al Consiliului pentru Volkswagen E-Mobility şi purtător de cuvânt din partea Consiliului Director Volkswagen Saxonia.

Conform companiei, în prima fază, la uzina de la Zwickau, vor fi produse 50 de unităţi ID.3, număr corespunzător pentru aproximativ o treime din volumul de producţie înainte de pandemia de COVID-19.

În acelaşi context, constructorul auto german menţionează că producţia s-a reluat, deja, în aproape toate fabricile Volkswagen din China, în timp ce Uzina Chemnitz de motoare a început treptat producţia din data de 23 aprilie.

De asemenea, activitatea de producţie a modelului Golf Variant este reluată, la Zwickau, începând de luni, 27 aprilie, iar în aceeaşi zi, fabrica de sticlă de la Dresda reîncepe activitatea pentru e-Golf la o capacitate redusă.

De altfel, producţia la Volkswagen Saxonia se va relua pas cu pas de la o fabrică la alta, iar compania şi Consiliul Muncitorilor au agreat un pachet de măsuri cuprinzătoare de protecţie împotriva virusului. Acestea includ reguli stricte de distanţă şi igienă, obligaţia de a purta protecţie pe nas şi gură în zone unde distanţele de 1,5 m nu sunt posibile, intervale scurte de curăţenie, separarea schimburilor pentru a evita contactul, responsabilizarea angajaţilor în a-şi măsura temperatura înaintea începerii programului în fiecare zi.

Brandul Volkswagen este prezent în peste 150 de pieţe la nivel global şi produce autovehicule în mai mult de 50 fabrici din 14 ţări. În 2017, Volkswagen a livrat peste 6,24 milioane de vehicule, mare parte dintre acestea fiind reprezentate de modelele populare, precum Golf, Tiguan, Jetta sau Passat. În prezent, compania are 195.878 de angajaţi şi 10.000 de dealeri cu 86.000 de angajaţi, în întreaga lume.