Germania începe deblocarea economiei, după COVID-19. Giganții auto reiau producţia, se redeschid parțial magazinele, iar copiii se întorc la școală, în mai
Volkswagen
Mai mulţi constructori auto germani, printre care Volkswagen şi Mercedes-Benz, vor relua săptămâna viitoare producţia la unele uzine din Germania, după ce autorităţile de la Berlin au relaxat restricţiile destinate limitării răspândirii coronavirusului.
Cancelarul Angela Merkel a declarat, în această săptămână, că Germania a atins un "succes intermediar fragil" în lupa sa împotriva coronavirusului, iar ieşirea din izolare va începe săptămâna următoare cu o redeschidere parţială a magazinelor şi cu redeschiderea şcolilor din 4 mai.
Ministrul german al Sănătăţii, Jens Spahn, a anunțat vineri că epidemia cu noul coronavirus este "sub control şi gestionabilă".
"Putem spune acum că am reuşit. Am trecut de la o creştere dinamică la o creştere liniară, iar rata de infectare s-au redus semnificativ", a spus el într-o conferinţă de presă, precizând că Germania a testat până acum circa 1,7 milioane de persoane.
Rata de infectare, adică numărul de persoane pe care le contaminează în medie un bolnav de COVID-19, a scăzut sub unu, ajungând vineri la 0,7, conform estimării publicate de Institutul Robert Koch, autoritatea federală responsabilă de monitorizarea epidemiologică.
Spre deosebire de Italia şi Spania, Germania nu a interzis producţia de automobile însă activitatea uzinelor a fost paralizată după ce autorităţile au restricţionat mişcarea persoanelor şi au ordonat închiderea reprezentanţelor auto, ceea ce a afectat cererea.
Volkswagen a informat că va relua producţia de autoturisme pentru marca sa principală VW la uzinele din Zwickau, Germania, şi Bratislava, Slovacia, la data de 20 aprilie. Uzinele din Rusia, Spania, Portugalia şi SUA vor relua producţia începând din 27 aprilie, urmate în luna mai de uzinele din Africa de Sud, Argentina, Brazilia şi Mexic, potrivit Agerpres.
"După deciziile adoptate de guvernul federal şi de autorităţile locale din Germania precum şi după relaxarea restricţiilor în alte ţări europene, sunt îndeplinite condiţiile pentru o reluare treptată a producţiei", a declarat directorul operaţional de la Volkswagen, Ralf Brandstaetter.
Compania a precizat că a modificat procesul de producţie pentru a se asigura că muncitorii pot păstra o distanţă de 1,5 metri între ei. De asemenea au fost adoptate şi alte măsuri pentru programarea schimburilor şi a pauzelor, precum şi măsuri pentru a modifica interacţiunile dintre muncitori de-a lungul lanţului de aprovizionare.
La rândul său, Daimler, grupul care deţine constructorul auto Mercedes-Benz, a anunţat şi el că uzinele sale de la Hamburg, Berlin şi Untertuerkheim vor relua producţia săptămâna viitoare. În prima fază, aceste uzine vor funcţiona într-un singur schimb, iar însă în paralel uzinele de la Sindelfingen şi Bremen se vor pregăti şi ele pentru reluarea producţiei.
De asemenea, un purtător de cuvânt de la Ford a declarat că cel mai probabil compania va relua producţia în Germania începând cu data de 4 mai.
În schimb, producătorul auto BMW a spus că nu are informaţii noi cu privire la un calendar de reluare a producţiei. Grupul cu sediul la Munchen a decis anterior să suspende producţia până la finele lunii aprilie.
În România, Groupe Renault România a anunţat că la uzinele Dacia de la Mioveni se va relua progresiv producţia începând din 21 aprilie, urmând ca din 4 mai se revină la activitatea normală. În ceea ce priveşte Ford, constructorul american a informat că majoritatea angajaţilor de la fabrica din Craiova va rămâne în şomaj tehnic până pe 30 aprilie, în condiţiile în care suspendarea temporară a producţiei fabricilor Ford la nivel european a fost prelungită cel puţin până pe data de 4 mai.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS