Producătorul auto a anunţat că măştile sunt produse la fabrica de sisteme de transmisie Van Dyke, din Sterling Heights, Michigan, fiind dezvoltate în colaborare cu sindicatul United Auto Workers.

Ford a mai anunţat că lucrează cu furnizorul Joyson Safety Systems pentru fabricarea de salopete refolosibile, din materiale destinate airbagurilor, potrivit News.ro.

Al doilea mare producător auto american a anunţat anterior că va fabrica dispozitive de purificare a aerului, prin consultare cu compania 3M. Ford a anunţat luni că producţia acestor dispozitive va începe marţi, la o fabrică de lângă Flat Rock, Michigan.

Anterior, Ford, care are închise uzinele nord americane şi europene, a estimat că are suficiente lichidităţi pentru a putea funcţiona cel puţin până la sfârşitul lunii septembrie.

La data de 9 aprilie, Ford avea lichidităţi în valoare de aproximativ 30 de miliarde de dolari, dintre care 15,4 miliarde de dolari de la două linii de credit utilizate în regim de urgenţă.

Constructorul auto american a informat luni că în primul trimestru se aşteaptă să înregistreze pierderi operaţionale de aproximativ 600 de milioane de dolari, comparativ cu un profit de 2,4 miliarde dolari în perioada similară a anului trecut. De asemenea, compania se aşteaptă să raporteze venituri trimestriale în valoare de 34 miliarde dolari, sub estimările analiştilor.

"Cu toate acestea, credem că avem suficiente lichidităţi în prezent pentru a opera cel puţin până la finele celui de al treilea trimestru", a declarat directorul financiar de la Ford, Tim Stone.

Ford a subliniat că în prezent doar societăţile sale mixte din China produc şi vând vehicule.

"Compania analizează un scenariu pentru o repornire treptată a uzinelor de asamblare la începutul celui de al doilea trimestru, cu standarde de siguranţă sporite pentru a proteja muncitorii", a precizat Ford.

Producătorul auto adaugă că orice decizie de repornire va fi luată în cooperare cu sindicatele, furnizorii, dealerii şi alţi stakeholderi locali.

Ford a informat săptămâna trecută că majoritatea celor 6.000 de angajaţi de la fabrica din Craiova va rămâne în şomaj tehnic până pe 30 aprilie.

"Suspendarea temporară a producţiei fabricilor Ford la nivel european se prelungeşte până cel puţin pe data de 4 mai. În acest sens, menţionăm şi că majoritatea angajaţilor Ford Craiova va rămâne în şomaj tehnic până pe 30 aprilie, deoarece 1 Mai este o sărbătoare naţională. Ford România lucrează îndeaproape cu toate autorităţile relevante pentru aplicarea măsurilor legale comunicate de către Guvern în timpul stării de urgenţă", a precizat compania.

Angajaţii fabricii Ford de la Craiova au intrat în şomaj tehnic pe 19 martie 2020, iar pe parcursul acestei perioade vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o linie completă de autoturisme, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate marca Ford şi vehicule de lux Lincoln şi oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company. Ford are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume.

Ford Europa este responsabilă de producerea, vânzarea şi deservirea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale, având aproximativ 46.000 de angajaţi în unităţile proprii şi în asocierile în participaţie consolidate şi aproximativ 61.000 de angajaţi, dacă includem şi societăţile neconsolidate. Pe lângă Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia de servicii pentru clienţi Ford şi 19 unităţi de producţie (12 unităţi proprii şi şapte asocieri în participaţie neconsolidate). Primele autoturisme Ford au fost expediate în Europa în 1903 - în acelaşi an a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a început în 1911.