Piata auto din UE a ajuns la minimul ultimilor 20 de ani, dupa o scadere cu 6%, in mai. Cererea pentru Dacia a crescut cu 16%
Inmatricularile de autoturisme noi din UE au scazut in luna mai cu 5,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la putin peste un milion de unitati, cel mai redus nivel din 1993, majoritatea pietelor mari inregistrand declinuri importante, potrivit datelor anuntate marti de producatorii auto.
Astfel, inmatricularile de autoturisme noi din Uniunea Europeana in luna mai au scazut de la 1,107 milioane la 1,042 milioane unitati, se arata intr-un comunicat transmis de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), preluat de Mediafax.
In primele cinci luni ale anului, piata UE s-a contractat cu 6,8%, de la 5,443 milioane la 5,07 milioane masini.
In Romania, numarul inmatricularilor de autoturisme noi a scazut cu 47% in luna mai, la 4.107 unitati, respectiv cu 20,9% in primele cinci luni, la 20.582 unitati.
In ceea ce priveste marca Dacia, parte a grupului Renault, cererea a crescut in UE cu 15,9% in luna mai, la 24.652 unitati, respectiv cu 17,7% de la inceputul anului, la 112.908 inmatriculari.
Germania, cea mai mare economie europeana, a inregistrat in luna mai un declin abrupt, de 9,9%, al vanzarilor de autoturisme, de la 290.000 la 261.000 de unitati. In perioada ianuarie-mai, piata auto germana a scazut cu 8,8%, de la 1,337 milioane la 1,219 milioane automobile.
Piata franceza a scazut cu 10,4% in luna mai si cu 11,9% in primele cinci luni ale anului, la 148.500, respectiv 166.000 de inmatriculari.
In Italia, vanzarile de masini au coborat cu 8% in mai, la 136.000 unitati, respectiv cu 11,3% la cinci luni, la 608.500 inregistrari.
Piata spaniola a scazut cu 2,6% in mai si 5,8% in perioada ianuarie-mai, la 70.500, respectiv 313.500 unitati.
Marea Britanie, singura piata pe crestere
Singura mare piata europeana care a inregistrat crestere in perioadele analizate este Marea Britanie, unde inmatricularile de autoturisme noi au crescut cu 11% in mai, la 180.000, respectiv cu 9,3% in primele cinci luni, la 948.500 unitati.
Piata auto din Belgia a crescut cu 9,2% in luna mai, la 44.500 inmatriculari, insa a inregistrat in primele cinci luni ale anului un avans mai modest, de 3,9%, la 246.700 unitati.
In Olanda, inmatricularile de autoturisme noi au scazut cu 37% in mai, la 30.000 unitati, si cu 30,8% la cinci luni, la 176.600 unitati.
Piata suedeza a stagnat in mai la aproximativ 25.800 unitati, dar a scazut cu 9,4% de la inceputul anului, la 106.000 inmatriculari.
In Europa Centrala si de Est, Ungaria a inregistrat in luna mai o crestere de 9,4% a cererii pentru automobile noi, la 5.000 unitati, insa numarul inmatricularilor din primele cinci luni a coborat cu 2,8%, la 22.000 masini.
In Bulgaria, piata auto s-a contractat cu 22,7% in mai, la 1.800 automobile, cu un declin de 8% dupa primele cinci luni, la 7.000 unitati.
Cehia a inregistrat o evolutie negativa de 7,2% in luna mai, la 14.800 unitati, iar scaderea din perioada ianuarie-mai s-a plasat la 12,8%, cu un numar de 66.300 inmatriculari de autoturisme noi.
Cererea din Polonia a coborat cu 5,8% in mai, la 22.600 inregistrari, respectiv cu 2,4% de la inceputul anului, la 122.800 unitati.
In clasamentul producatorilor auto, gigantul german Volkswagen a inregistrat o scadere de 2,8% in mai, la 264.800 unitati, cu un declin de 3,3% in primele cinci luni, la 1,261 milioane inmatriculari.
Peugeot Citroen, cea mai mare scadere
Grupul francez PSA Peugeot Citroen a consemnat o reducere cu 13,2% a cererii in luna mai, la 115.200 inmatriculari, iar de la inceputul anului inmatricularile au coborat cu 13,9%, la 569.400 unitati.
Grupul Renault, din care face parte si Dacia, a inregistrat in luna mai 85.100 inmatriculari de autoturisme noi in UE, in scadere cu 10% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut. In primele cinci luni, inregistrarile Renault in UE au coborat cu 5,9%, la 431.300.
Concernul american General Motors, prezent in Europa prin marcile Opel si Chevrolet, a inregistrat o scadere de 11,3% a cererii in luna mai, la 88.000 unitati, respectiv de 11% in perioada ianuarie-mai, la 403.800 unitati.
Inmatricularile Ford in UE au stagnat in mai la aproximativ 83.000 unitati, dar au scazut cu 12,8% in primele cinci luni, la 378.400.
Pentru grupul italian Fiat, cererea din UE a scazut cu 10,8% in mai, la 72.200 unitati, respectiv cu 9,5% de la inceputul anului, la 333.000 inregistrari.
Gigantul japonez Toyota a avut o scadere de 4,9% in mai, la 41.400 unitati, afisand un declin de 12,1% dupa primele cinci luni, la 210.600 unitati.
In zona automobilelor de lux, BMW a inregistrat o scadere de 7,2% in luna mai, la 65.400 inmatriculari, cu un declin de 2,6% in perioada ianuarie-mai, la 317.000 unitati.
Inmatricularile de automobile Audi, parte a grupului Volkswagen, au scazut cu 3,2% in mai, la 61.400 unitati, respectiv cu 2,4% in ianuarie-mai, la 288.500.
Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, a afisat o crestere de 0,7% in luna mai in UE, la 58.400 unitati, cu un avans de 2,3% in primele cinci luni, la 281.200 inmatriculari.
Mai multe despre:
#piata auto#Dacia
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS