Initial, fabrica va produce sub 100.000 de vehicule pe an, iar PSA Peugeot Citroen, al doilea producator auto din Europa, ar putea anunta oficial proiectul la inceputul lunii iunie, sustin sursele. Vehiculele vor avea un pret accesibil si vor fi vandute in Africa.

Marocul este un teritoriu familiar pentru seful Peugeot, Carlos Tavares, care, pe vremea cand detinea functia de director de operatiuni al Renault, a supervizat fabrica producatorului auto francez din Tanger.

Noua fabrica va fi detinuta integral de Peugeot, iar activitatile din Africa vor fi gestionate de Jean-Christophe Quemard, unul dintre directorii companiei franceze.

Vanzarile Peugeot in Africa si Orientul Mijlociu au scazut anul trecut cu 25%, la 169.400 vehicule.

Alianta Renault - Nissan are o fabrica de un miliard de euro la Tanger, unde construieste vehicule Dacia. De asemenea, Renault a deschis anul trecut o fabrica langa Oran, in Algeria.

PSA Peugeot Citroen a raportat recent primul sau profit anual din ultimii trei ani, dupa inchiderea unei fabrici, reducerea numarului de angajati si scaderea cheltuielilor cu noile modele.

In 2014, compania franceza a inregistrat un profit operational de 905 milioane de euro (un miliard de dolari), dupa pierderi de 364 milioane de euro in 2013. Analistii se asteptau la castiguri de 953,2 milioane de euro. In mai 2014, grupul chinez Dongfeng a achizitionat o participatie de 14% in Peugeot pentru a ajuta la redresarea companiei franceze.

In 2014, livrarile companiei franceze au urcat cu 4,3%, la 2,94 milioane de vehicule, de la 2,82 milioane de unitati in 2013, pe fondul majorarii cererii pentru masinile de teren 2008 si 3008 si a break-ului 308. Totusi, nivelul vanzarilor inca este cu 18% mai redus decat in 2010, cand Peugeot raporta livrari record de 3,6 milioane de vehicule.

Peugeot vinde acum mai multe vehicule in China decat in Franta si, impreuna cu Dongfeng, vrea sa vanda anual 1,5 milioane de vehicule pe piata chineza pana in 2020.