Compania intentioneaza sa dezvolte in schimb la Bochum productia de componente precum si operatiunile de distributie, in incercarea de a limita concedierile, relateaza Bloomberg.

Fabrica are in prezent 4.500 de angajati, dintre care 3.100 sunt implicati in operatiunile de asamblare.

Decizia de a opri productia de automobile la fabrica din Bochum face parte din eforturile General Motors de a pune capat pana in 2015 pierderilor inregistrate in Europa. Pentru acest an, grupul american estimeaza ca va consemna in Europa pierderi de 1,8 miliarde de dolari, in conditiile in care vanzarile la nivelul industriei vor scadea in regiune pentru al cincilea an consecutiv.

Declinul pietei a obligat deja PSA Peugeot Citroen si Ford Motor sa anunte inchideri de fabrici in Franta, Belgia si Marea Britanie.

"Este singura solutie pentru ca Opel sa redevina profitabila. Dar piata europeana trebuie sa isi revina pana la urma, astfel ca reducerea capacitatii nu este o idee buna. Trebuie sa procedeze ca Ford si sa micsoreze costurile prin transferarea productiei in locuri precum Spania", a declarat Erich Hauser, analist la Credit Suisse in Londra.

Divizia europeana a GM, care detine si brandul Vauxhall in Marea Britanie, a inregistrat intre 1999 si sfarsitul trimestrului al treilea din acest an pierderi de 17,3 miliarde de dolari.

GM intentioneaza sa reduca cheltuielile cu 300 de milioane de dolari in Europa, prin desfiintarea a 2.600 de locuri de munca pana la sfarsitul acestui an si urmeaza sa limiteze costurile cu alte 500 milioane de dolari in perioada 2013-2015, potrivit planurilor anuntate la sfarsitul lunii octombrie.

Fabrica din Bochum, din regiunea industriala germana Ruhr, a construit anul trecut 131.300 de masini Astra si Zafiras. Unitatea are 4.500 de angajati, intre care 3.100 implicati in asamblarea de automobile, 300 in fabricarea de componente, 450 in productia de piese de schimb si 50 in transporturi.