Fiat ar putea fuziona cu Opel si Peugeot, pentru a tine piept producatorului german Volkswagen
Fiat
Directorul general al Fiat, Sergio Marchione, propune fuziunea grupului cu PSA Peugeot Citroen si Opel, divizie a General Motors (GM). Marchione vrea sa formeze astfel un producator auto care sa devanseze liderul european Volkswagen, potrivit unor surse apropiate discutiilor, citate de Bloomberg.
Sergio Marchionne a adus in discutie posibilitatea ca Peugeot sa accepte fuziunea cu Fiat si Opel in schimbul unor actiuni la grupul nou format, au spus sursele citate de Bloomberg.
Seful Fiat cauta un partener european pentru a scoate din izolare grupul italian, dupa ce General Motors si Peugeot au anuntat formarea unei aliante, la inceputul acestui an.
Orice acord cu Peugeot este complicat insa de faptul ca grupul francez a acceptat saptamana trecuta un ajutor de stat de 7 miliarde de euro din partea guvernului francez, care il obliga sa accepte in conducere reprezentanti ai sindicatelor si Executivului.
O astfel de fuziune ar fi conferit noului grup capacitatea de a concura mai eficient Volkswagen. Fiat, Peugeot si Opel asigura impreuna 25% din vanzarile auto din Europa, aproape de cota de 24,9% detinuta de VW.
Vanzarile de automobile din Europa sunt pe cale sa inregistreze in acest an cel mai grav declin din ultimii 19 ani, din cauza crizei datoriilor suverane din zona euro.
Sursele au precizat ca propunerile lui Sergio Marchionne nu au ajuns in faza negocierilor pentru ca Peugeot prefera planul de colaborare cu GM in proiecte de achizitii si dezvoltare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS