Soferii, pregatiti de iarna. Anvelopele de vreme rea, obligatorii cand asfaltul e acoperit de zapada sau polei
Ninsoarea de la munte aminteste soferilor ca zapada e aproape si ii poate prinde cu masinile nepregatite. Unii s-au dus deja la service, de frica amenzilor pe care le-ar primi daca nu au cauciucuri de iarna dupa 1 noiembrie. Atentie insa, aceasta data nu reprezinta nimic, spun autoritatile. Anvelopele de vreme rea sunt obligatorii atunci cand asfaltul este acoperit de zapada sau polei. Pentru cei carora le sufla vantul prin buzunare, legea accepta si pneuri resapate.
Ninsoarea de la Sinaia i-a trimis deja pe soferi la service-urile auto. Astazi s-au format si cozi, iar oamenii au asteptat si cate doua ore sa-si puna anvelopele de iarna.
"Am deschis a doua linie de echilibrat. Facem cam patru masini pe ora", spune Cornel Irimoiu, seful unui service auto.
Zapada s-a pus mai mult pe masini, insa oricand se poate depune si pe sosele. Ceea ce nu-i ingrijoreaza deocamdata pe cei care cred gresit ca anvelopele de iarna sunt obligatorii doar din noiembrie. Total gresit. Legea spune clar: "este interzisa conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna".
Totusi, specialistii ne recomanda sa fim pregatiti inca de cand se lasa frigul. Cand temperatura este mai mica de 7 grade, o anvelopa de vara isi pierde din proprietati.
Cei care nu au bani pot cumpara anvelope resapate. In acest caz, de pe o anvelopa se scoate stratul de uzura atat din lateral, cat si de pe banda de rulare. Ulterior se acopera cu un nou strat de cauciuc. Rezultatul, o anvelopa care arata ca noua.
Daca nu vreti sa platiti amenda, ele trebuie sa aiba inscriptionate literele M si S. Desi sunt cu 40% mai ieftine, anvelopele resapate au si riscuri. "Nimeni nu le interzice. Sunt bune, dar nu ca cele noi. Eu recomand anvelopele noi", explica Flavius Campeanu, director RAR.
Atentie, cei care raman cu anvelopele de vara risca o amenda de pana la 8.000 de lei daca blocheaza circulatia.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS