Dar in ciuda acestei incercari de salvare, analistii nu sunt convinsi ca planul General Motors are sanse de reusita. Analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley sustine ca vanzarea Opel ar reprezenta un succes pe viitor pentru celebrul concern american de masini.

Cheltuielile in Europa a costat GM 16 miliarde de dolari in ultimii 12 ani, iar daca americanii vor decide sa pastreze Opel, vor plati alte 12 miliarde de dolari pana in 2021. Asta in timp ce vanzarea brandurilor Opel ar costa intre 7 si 13 miliarde, iar Jonas spune ca aceasta este decizia corecta.

"Cel mai rau lucru din industria auto este sa detii o afacere care arde bani si consuma resurse. Noi credem ca e timpul ca GM sa gaseasca o alta casa pentru Opel"
, a scris analistul intr-o nota trimisa de Morgan Stanley catre General Motors.

CEO-ul General Motors, Dan Akerson, a fost aproape sa vanda Opel in 2009 catre Magba International, insa s-a razgandit in ultima clipa si a decis ca nu e momentul sa se desparta de Opel, care ieri a anuntat expansiunea in Australia si Chile.

Purtatorul de cuvant Jim Cain a declarat: "In ciuda perioadei grele pentru industria auto in Europa, noi credem ca avem ocazia de a transforma Opel/Vauxhall intr-o afacere profitabila in termen lung".

Analistul Adam Jonas sustine insa ca Chevrolet ar trebui sa fie singurul produs de masa promovat de GM in Europa. "Ar fi mai bine ca GM sa detina doar 3% din piata in Europa si sa faca profit, decat sa detina 8% si sa piarda bani".