Avertisment pentru GM: "Scapati de Opel, sunteti trasi in jos". Cel mai negru scenariu pentru industria auto
General Motors tine in continuare marca Opel/Vauxhall, in ciuda faptului ca pierde bani seriosi. Intr-o incercare de a reduce costurile si de a supravietui crizei din Europa, GM a format o alianta cu PSA Peugeot Citroen.
Cheltuielile in Europa a costat GM 16 miliarde de dolari in ultimii 12 ani, iar daca americanii vor decide sa pastreze Opel, vor plati alte 12 miliarde de dolari pana in 2021. Asta in timp ce vanzarea brandurilor Opel ar costa intre 7 si 13 miliarde, iar Jonas spune ca aceasta este decizia corecta.
"Cel mai rau lucru din industria auto este sa detii o afacere care arde bani si consuma resurse. Noi credem ca e timpul ca GM sa gaseasca o alta casa pentru Opel", a scris analistul intr-o nota trimisa de Morgan Stanley catre General Motors.
CEO-ul General Motors, Dan Akerson, a fost aproape sa vanda Opel in 2009 catre Magba International, insa s-a razgandit in ultima clipa si a decis ca nu e momentul sa se desparta de Opel, care ieri a anuntat expansiunea in Australia si Chile.
Purtatorul de cuvant Jim Cain a declarat: "In ciuda perioadei grele pentru industria auto in Europa, noi credem ca avem ocazia de a transforma Opel/Vauxhall intr-o afacere profitabila in termen lung".
Analistul Adam Jonas sustine insa ca Chevrolet ar trebui sa fie singurul produs de masa promovat de GM in Europa. "Ar fi mai bine ca GM sa detina doar 3% din piata in Europa si sa faca profit, decat sa detina 8% si sa piarda bani".
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS