O ancheta efectuata in Germania a scos la iveala nereguli legate de emisiile poluante la 16 marci auto, intre care si Dacia, dar niciuna de amploarea falsului de la Volkswagen
O ancheta asupra emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel care circula in prezent in Germania a scos in evidenta o serie de nereguli la 16 marci auto, printre care se numara si Renault si Dacia alaturi de cele cinci marci germane, a declarat vineri ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, informeaza AFP, preluata de Agerpres.
Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul german a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate in prezent in circulatie in Germania.
Testele au fost realizate in cursul ultimelor luni, iar rezultatele au fost comunicate vineri de ministrul german al Transporturilor.
Potrivit lui Alexander Dobrindt, cele 16 marci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault si Suzuki, alaturi de marcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi si Mercedes. Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat ca niciuna din neregulile constate nu a scos in evidenta un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare.
AFP precizeaza ca la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat cand temperatura exterioara coboara sub un anumit nivel. Conform normelor europene in vigoare, aceasta procedura nu este permisa decat in situatia in care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. In consecinta, Guvernul german a cerut constructorilor sa revizuiasca acest mecanism. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene "pentru a putea fi facuta mai usor diferenta intre mecanismele autorizate si cele care nu sunt autorizate".
La fel ca si in Germania, si alte tari au demarat anchete in urma scandalului de la Volkswagen. Ancheta din Marea Britanie a ajuns la rezultate similare, identificand depasiri frecvente ale plafoanelor de emisii dar nu si o falsificare cum s-a intamplat la Volkswagen, in timp ce in cazul unor state precum Franta sau Italia, concluziile anchetelor nu sunt inca disponibile.