Rechemarea la service are drept obiectiv eliminarea unei portite legale care permite producatorilor auto sa modifice sistemele care gestioneaza emisiile poluante in anumite circumstante, astfel ca in viitor sa fie garantate nivele reduse de poluare, a precizat oficialul guvernamental sub protectia anonimatului.

Masura este o consecinta a anchetei de amploare demarata de autoritatile germane dupa izbucnirea scandalului Dieselgate de la Volkswagen.

Dupa ce acest producator a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, guvernul german a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate in prezent in circulatie in Germania.

Testele au fost efectuate in cursul ultimelor luni iar rezultatele ar urma sa fie comunicate vineri de Ministerul german al Transporturilor.

Citeste si: Scandalul Volkswagen s-ar putea repeta la Mercedes. Daimler investigheaza posibile nereguli privind emisiile, la solicitarea SUA

Producatorul auto german Daimler AG a deschis o investigatie interna privind modul in care a verificat in SUA nivelul emisiilor vehiculelor diesel. Proprietarul brandului Mercedes-Benz a anuntat ca efectueaza verificarile la solicitarea Departamentului Justitiei.

"Daimler coopereaza deplin cu autoritatile, va investiga posibilele nereguli si, desigur, va adopta toate masurile necesare", se arata intr-un comunicat al grupului german.

Daimler AG se confrunta cu un nou proces in SUA pentru ca ar fi manipulat emisiile vehiculelor diesel, a anuntat luna aceasta firma de avocatura care reprezinta si proprietarii de vehicule Volkswagen implicate in scandalul emisiilor.

Proprietarii unor modele Mercedes din 13 state acuza firma mama Daimler ca le-ar fi vandut masini care polueaza mai mult decat a informat compania auto. Reclamantii sustin ca Daimler a inclus un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, similar cu cel folosit de Volkswagen. In plangere se arata ca modelul diesel Mercedes BlueTEC, prezentat in reclame ca fiind "prietenos cu mediul", ii induce in eroare pe consumatori.


Actiunile PSA Peugeot Citroen scad la bursa dupa ce joi DGCCRF (Directia Generala a Concurentei, Consumului si a Inlaturarii Fraudei) a perchezitionat birourile companiei si a ridicat documente, ca parte a investigatiei privind depasirea emisiilor de dioxid de carbon si oxizi de azot.

In ianuarie, ofiterii antifrauda au efectuat o serie de perchezitii si la birourile Renault, ceea ce a dus la scaderea semnificativa a actiunilor la bursa.

Reprezentantii PSA Peugeot Citroen au dat asigurari ca vor coopera deplin cu autoritatile si ca in toate tarile in care opereaza grupul francez nivelul emisiilor vehiculelor nu depaseste limitele legale. DGCCRF nu a dat publicitatii nici un comunicat privind perchezitia. limitele privind emisiile de dioxid de carbon si oxizii de azot.

Guvernul francez a infiintat o comisie guvernamentala pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, dupa ce grupul auto german Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifica emisiile poluante.

Saptamana trecuta, Guvernul francez a anuntat ca 11 automobile, provenite atat de la producatori francezi cat si internationali, au fost testate iar rezultatele au aratat ca niciun alt producator, in afara de Volkswagen, nu a utilizat un software care sa falsifice rezultatele testelor de poluare. Insa rezultatele au aratat ca emisiile unor automobile Renault, alaturi de alte automobile produse de companii straine, depasesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon si oxizii de azot.

Citeste si: Scandalul Mitsubishi ia amploare: Guvernul verifica birourile si centrele de productie. Analisti: Ar putea fi sfarsitul

Angajati ai Ministerului Transporturilor din Japonia au verificat joi centrele de dezvoltare ale Mitsubishi Motors, in vederea inceperii unei investigatii, dupa ce conducerea companiei a dezvaluit ca au fost manipulate datele privind consumul de combustibil in cazul unor modele de autoturisme.

Reprezentantii ministerului au mers la centrul tehnic Okazaki (centrul Japoniei) pentru a realiza o prima inspectie "in situ", conform canalului public de televiziune NHK. Acesta a precizat, de asemenea, ca administratia a dat termen companiei pana pe 27 aprilie pentru a prezenta un raport privind aceasta falsificare a datelor, a carei marire reala inca nu se cunoaste.

Totodata, au fost solicitate si altor companii din sector rapoarte privind metodele utilizate in probele de eficienta, data fiind posibilitatea de a exista mai multe nereguli.

Cazul contribuie la inrautatirea "reputatiei" sectorului, aflat in dificultate dupa scandalul privind falsificarea emisiilor de catre Volkswagen, care a manipulat softul a 11 milioane de autovehicule diesel pentru a reduce nivelul de gaze poluante eliminate in timpul testelor.


Intre timp, Volkswagen, care a declansat scandalul emisiilor, anul trecut, a ajuns la o intelegere cu oficialii SUA, conform careia grupul german se ofera sa rascumpere aproape 500.000 de vehicule cu motoare diesel de doi litri.
In septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.

VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA.

Printre cele 500.000 de vehicule care ar urma sa fie rascumparate se afla sedanul Jetta, modelul compact Golf si Audi A3, vandute din 2009. Oferta nu se aplica celor 80.000 de vehicule cu motoare diesel de trei litri care depasesc limitele de poluare in SUA, inclusiv SUV-urile Audi si Porsche, sustin sursele.

Ca parte a acordului dintre VW si oficialii SUA, grupul german va plati compensatii proprietarilor de vehicule, fondul alocat pentru aceste compensatii urmand sa depaseasca un miliard de dolari. De asemenea, Volkswagen s-ar putea oferi sa repare vehiculele cu motoare diesel care depasesc limitele de poluare, daca autoritatile SUA accepta metoda propusa.