Nissan vrea să preia pachetul de 15% din acțiuni pe care statul francez le deține la Renault
Renault
Constructorul auto francez Renault şi Nissan poartă discuţii pentru ca partenerul său japonez să preia cea mai mare parte din pachetul de 15% din acţiunile Renault deţinut de statul francez, au declarat miercuri pentru Reuters mai multe surse din apropierea discuţiilor, potrivit Agerpres.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault dar nu are drepturi de vot la constructorul francez.
Potrivit surselor citate de Reuters, cei doi producători auto poartă discuţii cu o serie de oficiali guvernamentali francezi cu privire la o serie de propuneri formulate de directorul general de la Renault-Nissan, Carlos Ghosn conform cărora statul francez va renunţa la influenţa pe care o deţine la Renault iar pe de altă parte constructorul francez va ceda controlul pe care îl deţine asupra Nissan.
Însă orice acord riscă să se confrunte cu obstacole semnificative, având în vedere că vânzarea întregii sau majorităţii acţiunilor deţinute de statul francez la Renault constituie un subiect sensibil în Franţa. Pe lângă diluarea sau pierderii influenţei sale, Franţa este îngrijorată şi de impactul unei astfel de tranzacţii asupra centrelor de tehnologie, locurilor de muncă şi veniturilor în cazul în care grupul Renault-Nissan şi-ar muta cartierul general în altă parte.
Sursele au dezvăluit că Renault este consiliat de BNP Paribas în timp ce Nissan este sfătuit de Nomura cu privire la acest proiect de vânzare de acţiuni, care ar putea să ia forma unei combinaţii mai strânse Renault-Nissan sau să constituie o etapă preliminară înaintea unei fuziuni. Carlos Ghosn a propus de asemenea o structură intermediară conform căreia managementul firmelor Renault, Nissan şi Mitsubishi Motors va fi supervizat de o fundaţie olandeză, ca un preludiu la integrarea lor într-un grup auto mondial cu sediul la Amsterdam, au precizat sursele.
Pentru a obţine aprobarea Parisului proiectul trebuie să realizeze un echilibru între interesele franceze şi cele japoneze, evitând însă să dea impresia unei preluări. De asemenea, vor trebui oferite concesii şi garanţi Franţei, în domenii precum locuri de muncă şi investiţii, reprezentare în consiliul de administraţie şi o posibilă "acţiune de aur" care să ofere drepturi de veto asupra unor decizii strategice.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS