Alianța Renault-Nissan ajunge al doilea cel mai mare producător auto mondial, pentru prima dată în istorie. Toyota cade pe locul al treilea
Renault
Grupul auto japonez Toyota a anunţat marţi că, în anul 2017, a vândut un număr total de 10,38 milioane de vehicule, în creştere cu 2,1% comparativ cu 2016, ceea ce îl plasează pe locul al treilea în topul marilor constructori auto, după grupul german Volkswagen şi alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi Motors, informează AFP, preluată de Agerpres.
Toyota a fost detronat de pe prima poziţie a clasamentului încă din 2016 de către Volkswagen, după ce grupul nipon a fost lider mondial între 2008 şi 2015 cu excepţia anului 2011, când un seism a devastat nord-estul Japoniei. Un alt record stabilit de grupul Toyota a fost în 2014 când devenit primul grup auto care a vândut mai mult de 10 milioane de autovehicule într-un singur an.
Potrivit cifrelor oficiale, în 2017 grupul Volkswagen, care regrupează 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania, a livrat 10,74 milioane vehicule, în creştere cu 4,3% comparativ cu 2016.
În replică, Carlos Ghosn a revendicat şi el titlul de lider mondial al industriei auto pentru Renault-Nissan-Mitsubishi. "Alianţa, cu peste 10,6 milioane de autoturisme şi utilitare uşoare vândute în 2017, este primul grup auto mondial", a declarat Carlos Ghosn la mijlocul acestei luni când a subliniat că cifrele anunţate de Volkswagen, 10,74 milioane de autovehicule, includ şi cele 200.000 de camioane vândute de grupul german. "Nu mai e loc de discuţii", a apreciat atunci Ghosn.
Cifrele publicate marţi arată că alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi Motors a vândut 10,6 milioane autovehicule, ocupând pentru prima dată poziţia de al doilea mare constructor auto mondial. În cadrul alianţei, vânzările Renault au crescut cu 8,5% în 2017 până la un nivel record de 3,76 milioane unităţi.
Nissan a înregistrat o creştere a livrărilor de 4,6%, până la 5,8 milioane unităţi, arată cifrele publicate marţi. În sfârşit, Mitsubishi Motors a livrat anul trecut 1,03 milioane de automobile, în creştere cu 10% comparativ cu 2016 graţie unui avans de 56% a vânzărilor pe piaţa din China.
La succesul Renault a contribuit și Dacia, care a înregistrat un record de vânzări în Franța, anul trecut.
Trebuie subliniat însă faptul că, spre deosebire de Toyota şi Volkswagen, alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi Motors regrupează entităţi distincte legate între ele prin participaţii încrucişate. Conform unui parteneriat care datează din 1999, Renault deţine 43% din acţiunile Nissan, în timp ce constructorul japonez deţine 15% din acţiunile Renault.
De asemenea, în 2016 Nissan Motor Co a preluat un pachet de control la Mitsubishi Motors Corp în schimbul sumei de 2,3 miliarde de dolari. Alianţa mai include şi Avtovaz, cel mai mare constructor auto din Rusia, la care Renault a preluat controlul în 2014.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS