Renault anunță vânzări și profituri record, în 2017. Carlos Ghosn, reconfirmat în funcția de CEO
Carlos Ghosn, Renault
Constructorul auto francez Renault a raportat vineri vânzări şi profituri record pentru 2017, ceea ce consolidează poziţia directorului general Carlos Ghosn în faţa solicitărilor Guvernului francez pentru un plan clar de succesiune şi o mai mare integrare cu partenerul japonez Nissan, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Marja operaţională a grupului Renault, proprietarul Dacia, a crescut cu 17,4%, până la un nivel record de 3,854 miliarde euro, reprezentând 6,6% din cifra de afaceri, în timp ce veniturile au crescut cu 14,7% până la 58,77 miliarde euro graţie unei cereri solide pe piaţa din Europa.
Profitul net a crescut cu 49,6% până la 5,114 miliarde euro, graţie unei contribuţii de 2,791 miliarde euro din partea Nissan.
"2017 a fost un nou an record pentru grupul Renault. Rezultatele comerciale şi financiare sunt o consecinţă a strategiei adoptată de mai mulţi ani şi a eforturilor tuturor colaboratorilor grupului", a declarat preşedintele director general de la Renault, Carlos Ghosn.
Separat, Consiliul de Administraţie de la Renault şi-a dat joi acordul pentru un nou mandat de patru ani pentru Carlos Ghosn. Administratorii au fixat trei obiective prioritare pentru următorul mandat al lui Ghosn. Preşedintele director general va trebui să piloteze planul strategic "Drive the Future" care vizează o cifră de afaceri de 70 de miliarde de euro în 2022, să adopte măsuri decisive care să facă alianţa cu Nissan ireversibilă şi, de asemenea, să consolideze planul de succesiune.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. Alianţa regrupează zece mărci de automobile, 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS