Nemtilor nu le mai plac Dacia si Renault!
Inmatricularile de autovehicule noi sub marcile Renault si Dacia in Germania au scazut cu 52% in mai, comparativ cu aceeasi luna din 2009, la 12.871 de unitati, in timp ce piata germana a inregistrat un declin de 35,1%, la 249.708 de masini.
Declinul grupului a fost al saselea ca amploare pe piata germana, la egalitate cu Peugeot.
Cota de piata a Renault si Dacia a coborat la 5,2% in mai, de la 5,3% in aprilie, potrivit datelor Oficiului de Inmatriculari Auto german KBA.
In primele trei luni ale anului cota de piata a scazut, de la 6,5% in ianuarie, la 4,9% in februarie si 4,2% in martie.
Constructorul francez a fost devansat de Volkswagen (cota de piata 21,7%), Mercedes (10,7%), BMW-Mini (9,2%), Audi (7,7%), Opel (7,6%) si Ford (6,7%).
Dintre cei 33 de producatori monitorizati, doar sase au avut o evolutie pozitiva in mai, respectiv Land Rover (+42,3%), Jaguar (+26,2%), Chyrsler-Jeep-Dodge (+24,8%), Volvo (+13,3%), Mazda (+12,5%) si Mercedes (+6%).
In primele cinci luni ale anului, inmatricularile Renault si Dacia au coborat cu 31,8%, la 60.273 de unitati, echivalentul unei cote de piata de 5,1%.
Piata germana a scazut cu 27,7%, la 1,18 milioane de masini, iar majoritatea companiilor analizate, respectiv 19 din 33, au consemnat scaderi mai mari decat Renault-Dacia.
In perioada ianuarie-mai, producatorul auto francez a fost devansat de Volkswagen (cota de piata de 22,7%, Mercedes (9,1%), BMW-Mini (8,9%), Audi (7,6%), Opel (7,4%) si Ford (6,9%).
Trei constructori au avut cresteri in primele cinci luni, Nissan-Infiniti (+38,5%), Land Rover (+28,3%) si Jaguar (+8,1%).
Germania a devenit, in 2009, principala destinatie de export a Dacia, cu 84.708 unitati vandute, in urcare cu 231,3% fata de 2008, datorita programului de innoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus intr-un discount semnificativ pentru modelele marcii romanesti.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS