Revenind la piata franceza, Dacia s-a plasat, totodata, pe locul doi in randul marcilor straine prezente in aceasta tara, din punct de vedere al numarului de autoturisme noi inmatriculate in luna mai, fiind devansata doar de Volkswagen (VW - 11.752 de inmatriculări), potrivit Comitetului Constructorilor Auto Francezi. De altfel, singura marca pentru care inmatricularile au mai crescut este BMW (5,9%).

Practic, In Franta, Dacia sta intr-un anturaj foarte select printre marcile straine, intre Volkswagen si BMW, Merceds, Fiat sau Opel in privinta numarului masinilor inmatriculate.

Clasament inmatriculari marci straine in luna mai in Franta:

VW- 11.752 masini
Dacia -10.258 masini
Ford- 8.768 masini
Opel -7. 901 masini
Fiat- 6.508 masini
BMW- 6.219 masini
Mercedes- 4.219 masini

Constructorul auto roman ocupa, de asemenea, locul doi intre marcile străine in functie de cota de piata pentru autoturisme, care avansat la 5,5%. Prima pozitie este ocupata tot de VW (6,3%).

Pentru grupul Renault, proprietarul Dacia, numarul inmatriculărilor noi de autoturisme a urcat cu 13,8%, la 51.388 unitati, ceea ce confera producatorului auto o cota de piata de 27,6%.

Lider de piata a ramas grupul PSA Peugeot Citroen, cu 61.404 inmatriculari in mai, in scadere cu 13,1% comparativ cu aceeasi luna a anului trecuta si o cota de piata de 33%.

In Spania, Dacia a inregistrat in mai cea mai mare creÅŸtere a inmatricularilor de autoturisme, de 231%, la 1.668 unitati, in timp ce piata a avansat cu 42%, la 93.000 de unitati, potrivit datelor asociatiei spaniole a importatorilor auto.

Cota de piata a Dacia a urcat la 1,79%, de la 0,77%. In mai 2009, constructorul auto din Romania a vandut 504 autoturisme in Spania.

In primele cinci luni ale anului, inmatricularile au crescut cu 144,5%, la 7.777 de unitati, iar cota de piata a urcat de la 0,89%, la 1,77%. In perioada ianuarie-mai, piata din Spania a avansat cu 43,5%, la 439.771 autoturisme.

Duster, modelul SUV lansat de Dacia, ocupa locul patru in topul masinilor de teren pe piata spaniola, cu 677 de unitati inmatriculate in mai, respectiv pozitia a 13-a in primele cinci luni, cu 937 de unitati.

Piata spaniola a masinilor de teren a urcat cu 74,5%, la 9.865 de unitati in mai si cu 44,6% in ianuarie-mai, la 43.486 de unitati.

Dacia ocupa pozitia a 18 pe piata autoturismelor in mai si 17 la cinci luni, din 30 de marci analizate, in timp ce Renault se plaseaza pe cinci atat la luna, cu 7.588 de masini, cat si in perioada ianuarie-mai, cu 37.710 unitati.

Lider al pietei autoturismelor este constructorul local Seat, cu 9.823 de inmatriculari in mai si 44.148 in ianuarie-mai, in timp ce segmentul SUV este dominat la luna de Toyota, cu 1.131 de masini, respectiv Ford la cinci luni, cu 5.420 de unitati.

In topul inmatricularilor de SUV-uri, Renault este a noua marca prezenta pe piata in mai, cu 394 de unitati, respectiv a 15-a la cinci luni, cu 994 de unitati.

In 2009 au fost vandute in Spania 8.724 de masini Dacia, cu 25,1% mai multe decat in 2008. Piata a crescut cu 17,9%, la 952.772 de unitati, in perioada mentionata.