Nemtii cuceresc lumea. Volkswagen vrea sa lanseze 60 de modele, ca sa compenseze pierderile din Europa
Volkswagen, cel mai mare producator auto european, vrea sa compenseze cererea scazuta din Europa prin lansarea a 60 de modele noi sau modernizate, inclusiv vehicule de lux precum Bentley Flying Spur, relateaza Bloomberg.
"Criza europeana a datoriilor ramane o sursa de turbulente. Indiferent daca suntem pe un trend economic pozitiv sau negativ, obiectivul nostru este sa ne asiguram ca grupul VW ajunge la varful industriei auto", a declarat directorul general Martin Winterkorn, la adunarea generala a actionarilor de la Hanovra.
VW vrea sa isi majoreze in acest an vanzarile de vehicule si veniturile, noile versiuni ale golf, Skoda Octavia si noul sedan Audi A3 contribuind la compensarea declinului pietei europene, unde cererea se indreapta spre cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.
Mentinerea ritmului de crestere este esentiala pentru Volkswagen, care vrea sa depaseasca General Motors si Toyota Motor pana in 2018 si sa devina cel mai mare producator auto la nivel mondial.
"Volkswagen va continua sa aiba o evolutie mai buna decat cea a pietei. Luna martie a fost relativ slaba, dar odata cu cresterea vanzarilor modelului Golf performantele grupului vor fi mai bune", a aratat Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler in Frankfurt.
Vanzarile VW au avansat cu 5,1% in primul trimestru, dar in Germania au scazut cu 17%. Pentru a reduce expunerea la piata europeana, VW va infiinta pe termen mediu 1.500 de centre de vanzari in regiuni cu crestere ridicata, care se vor adauga celor 20.000 de unitati la nivel mondial, a aratat Winterkorn. Brandurile de lux asigura peste jumatate din profitul VW, iar prezenta companiei pe acest segment de piata va creste.
La inceputul anului viitor Porsche va lansa vehiculul sport-utilitar Macan, iar dezvoltarea unui SUV de lux pentru divizia britanica Bentley este in curs, a spus Winterkorn.
Totodata, brandul Skoda va dubla gama din China la sase modele, intre care sedanul compact Rapid, care a fost prezentat la salonul auto de la Shanghai, la sfarsitul saptamanii trecute.
Seat, singurul brand nerentabil al VW, lanseaza o versiune noua a modelului hatchback Leon, pentru imbunatatirea imaginii si revenirea la profitabilitate.
Profitul operational al VW a scazut in primul trimestru cu 26%, la 2,36 miliarde de euro, in conformitate cu astamarile analistilor. Grupul a mentinut estimarea ca profitul operational din acest an se va mentine la nivelul celui din 2012.
Mai multe despre:
#Volkswagen#producatori auto
Pe acelasi subiect: