Peugeot incepe sa traiasca din nou periculos. Cu masini sport si cu increderea ca vor vinde mai bine intr-un razboi comercial cu Ford, Seat si Renault.

Cele trei brand-uri au modelele ST, Cupra si RS – recunoscute pentru cei mai multi cai in clasa compacta. Sigur ca aici nu socotim divizii premium ca “M Power”, “S”-urile Audi si “AMG”-urile Mercedes. Ramanem in piata de volum, acolo unde putem adauga si Opel Astra OPC – modelul 2012.

308 GTi s-a lansat oficial saptamana aceasta, cu doua versiuni de putere: 250 si 270 de cai. Diferentele pe intervalul 0-100 km/h intre cele doua motorizari sunt de 0.2 sec. (6.2s Vs. 6s).

Motorul are si sistem start-stop – unul dintre motivele pentru care consumul oficial dat de producator e de 6 l / 100 km. GTi-ul are suspensii “mai jos” cu 11 mm comparativ cu versiunile nonsport.

Si sasiul este mai rigid si mai dur, mai rezistent la forte pe viraje si la frane. Intre cele doua versiuni (250 si 270 de cai) sunt diferente la roti – jante de 19 in loc de 18 inci, cauciucuri mai bune si discuri de frana mai mari.

Motorul de 1.6 litri turbo este diferit de acelasi motor pus pe modelele cu puteri normale. Componentele motorului trec prin alt proces de productie si exista un sistem de racire cu ulei la baza pistoanelor. 

Pentru ego-ul proprietarului, masina are inauntru “semnalmente” sport, de la logo-uri GTi pana la cusaturi rosii si scaune cu suport lateral foarte bun. Soferul poate schimba si iluminarea ceasurilor de bord din alb in rosu.

Sunt 6 culori pentru exterior, iar modelul de 270 de cai poate fi vopsit in doua nuante. 

308 GTi are de alergat pe acest drum bara la bara cu Ford Focus ST (250 CP), Seat Leon Cupra (265/280 CP), Renault Megane RS (275 CP) si Opel Astra OPC (280 CP, modelul vechi).

In Romania, un Focus ST incepe de la 28.250 de euro (TVA inclus), pret apropiat de cel al unui Leon Cupra. Un Megane RS este cu 3.000 de euro mai jos ca pret (la fel, cu toate taxele). 

Cel mai scump Peugeot 308 (varianta GT cu max. 205 cai benzina) pleaca in Franta de la 30.650 euro cu toat cu taxe. In Romania, acest GT nu exista inca in oferta. Preturile pentru GTi nu sunt inca fixate nicaieri in lume.