Lider mondial la electrificarea transporturilor. Mai mult de jumătate din mașinile vândute anul trecut în Norvegia au fost electrice sau hibride
Masini, autostrada
Norvegia şi-a confirmat poziţia de lider mondial în domeniul electrificării transporturilor, în condiţiile în care datele statistice publicate miercuri arată că peste jumătate din autovehiculele noi vândute anul trecut în Norvegia au fost modele electrice sau hibride, informează AFP, preluată de Agerpres.
Autovehiculele cu zero emisii poluante (100% electrice şi cele pe bază de hidrogen) au controlat 20,9% din piaţă autovehiculelor noi în 2017, în timp ce autovehiculele hibride au reprezentat 31,3% din vânzări, arată cifrele comunicate de Consiliul de informaţii cu privire la traficul rutier (OFV).
În 2016, vehiculele cu zero emisii poluante şi cele hibride au reprezentat 15,7% respectiv 24,5% din înmatriculările de autovehicule noi în Norvegia, lider mondial în domeniul electrificării transportului rutier.
Comparativ, în Franţa, de exemplu vânzările de autovehicule 100% electrice au reprezentat doar 1,2% din vânzări în 2017 în timp ce autovehiculele hibride au reprezentat 3,8% din vânzări.
Norvegia, ţară care în mod paradoxal este cel mai mare producător de petrol din Europa Occidentală, şi-a fixat un obiectiv ambiţios de a nu mai vinde automobile noi echipate cu un motor cu ardere internă începând din 2025.
Pentru a atinge acest obiectiv, autovehiculele care funcţionează cu un motor pe benzină sau motorină sunt puternic taxate în timp ce vehiculele ecologice beneficiază de o fiscalitate avantajoasă, chiar zero în cazul autovehiculelor 100% electrice, ceea ce face preţul lor de achiziţie relativ avantajos.
De asemenea, proprietarii de vehiculele ecologice beneficiază şi de alte avantaje precum scutirea de la plata taxelor pentru accesul în zonele urbane, cele pentru utilizarea ferry boat-urilor sau pentru staţionarea în parcările publice, precum şi posibilitatea de a circula pe culoarele rezervate autobuzelor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS