La conferinta anuala de la Lillehammer, partidul a primit sprijin puternic pentru propunerea ca trenul futurist sa circule in Norvegia in urmatorii 20 de ani.

Conexiunea dintre Oslo si Copenhaga prin Hyperloop este, insa, departe, in conditiile in care in prezent abia se lucreaza la design. Dar Partidul Verde spera ca trenul, care va fi testat in Dubai in viitorul apropiat, cu intentia de a face legatura intre Emitarele Arabe Unite pana in 2020, va lega cele doua capitale nordice undeva in 2037.

Tehnologia, care a fost dezvoltata de inventatorul american Elon Musk – parintele Tesla, si prezentata in urma cu cativa ani, consta in capsule metalice, care circula prin tuburi la viteze ametitoare, cu motoare electrice alimentate cu energie solara.

Potrivit calculelor lui Musk, o capsula Hyperloop ar putea parcurge distanta de 560 km dintre Los Angeles si San Francisco in 35 de minute, la o viteaza de 970 km/ora. In consecinta, distanta de 480 de km dintre Oslo si Copenhaga ar putea fi parcursa in 29 de minute.

Proiectul Hyperloop, prezentat de Elon Musk in 2013, vizeaza transportul intre orase, pe distante de pana la 1.500 kilometri. Musk a descris sistemul drept "asemanator unei pusti cu doua tevi", tuburile urmand sa mearga in paralel, aproape alipite, pentru cea mai mare parte a calatoriei, cu bucle la capete.

Pe traseul San Francisco - Los Angeles, proiectul propus de seful Tesla este estimat la 6 miliarde de dolari, daca se va opta pentru capsule mai mici, focusate pe transportul de persoane, sau 10 miliarde de dolari in cazul unui proiect mai ambitios, care sa permita si transportul de automobile.

In viziunea lui Musk, partea superioara a tuburilor ar fi acoperita cu panouri solare, care ar genera, pe timpul zilei, mai multa energie fata de necesitatile sistemului. Capsulele metalice, incarcate cu pasageri si chiar automobile, ar putea circula cu viteze de pana la 1.300 kilometri pe ora.

Proiectul imaginat de Musk vizeaza distante maxime de 1.500 kilometri intre plecare si sosire, considerand ca, la distante mai mari, avionul devine mai eficient chiar daca imbarcarea si debarcarea presupun proceduri care consuma timp.