Landul Saxonia nu va da Volkswagen in judecata, pentru pagubele provocate de scandalul emisiilor, dupa modelul Bavariei
            Volkswagen
                        Landul Saxonia Inferioara, al doilea mare actionar al Volkswagen AG, nu intentioneaza sa dea in judecata constructorul auto german pentru pagubele provocate de scandalul emisiilor, a afirmat premierul landului, Stephan Weil, intr-un interviu acordat presei germane, informeaza Reuters, preluata de Agerpres.
	Landul german Saxonia Inferioara, unde se afla si sediul central al grupului auto, are drept de veto in Consiliul de Supervizare al VW si detine o cincime din drepturile de vot ale Volkswagen. 
	“In prezent, nu vedem o baza legala pentru a solicita pagube si ca urmare nu intentionam sa dam in judecata VW”, a declarat Stephan Weil. 
	Miercuri, Ministerul de Finante al landului Hessa a anuntat ca evalueaza perspectiva unei actiuni in instanta impotriva VW, dupa ce actiunile preferentiale ale producatorului auto au scazut cu peste 40% din septembrie 2015, in urma dezvaluirilor privind utilizarea unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA. 
	Landul Hessa, care avea in 2015 aproximativ 58.000 de actiuni preferentiale VW ca parte a fondului de pensii pentru angajatii din sectorul public, a inregistrat pierderi de 3,9 miliarde de euro (4,4 miliarde de dolari) din cauza declinului actiunilor grupului auto. 
	Totodata, landul german Bavaria a anuntat, marti, ca va da in judecata Volkswagen pentru pagubele provocate de scandalul emisiilor. 
	Fondul de pensii al functionarilor de stat din landul Bavaria a inregistrat pierderi de 700.000 de euro dupa ce actiunile Volkswagen au scazut semnificativ la bursa, in urma dezvaluirilor privind utilizarea unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA. 
	Cei mai mari actionari ai Volkswagen sunt: compania holding Porsche SE, landul german Saxonia Inferioara si un fond de investitii din Qatar. In 2007, Saxonia Inferioara a cumparat actiuni Volkswagen in valoare de 41 de milioane de euro pentru a-si mentine participatia la 20%, in urma careia isi pastreaza nivelul maxim al drepturilor de vot. 
	Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, inclusiv in Germania, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 
	Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similara cu cea efectuata de Toyota in perioada 2009 - 2010, cand constructorul auto nipon a adus in service peste 10 milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleratie. 
	Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.
            
                        
        
                Mai multe despre:
                #Volkswagen#emisii poluante            
        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        		        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS