Luna trecuta, constructorul auto german a promis ca va aloca pana la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despagubi pe cei 475.000 detinatori de vehicule diesel marca VW din SUA, potrivit Agerpres.

In schimb, pana in prezent, Volkswagen a respins solicitarile privind acordarea de despagubiri celor 8,5 milioane de detinatori de vehicule din Europa, unde diferentele legislative fata de SUA fac ca sansele unor despagubiri sa fie mai mici.

In locul despagubirilor, Volkswagen a implementat un o solutie tehnica de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipularii emisiilor poluante, grupul german apreciind ca datorita acestei solutii detinatorii de autovehicule din UE nu vor fi afectati de diminuarea valorii automobilului.

Pe de alta parte, majoritatea detinatorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despagubiri cuprinse intre 5.000 si 10.000 de dolari, in functie de valoarea vehiculelor inaintea scandalului Dieselgate.

In incercarea de a pune presiune pe Volkswagen, comisarul european pentru Justitie,Vera Jourova a precizat luni intr-un comunicat ca "lucram impreuna cu autoritatile pentru protectia consumatorilor pentru a ne asigura ca consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect".

Comisarul a trimis saptamana trecuta o scrisoare autoritatilor nationale pentru protectia consumatorilor din cele 28 de state membre in ideea de a strange informatii cu privire la dificultatile cu care se confrunta si de asemenea in incercarea de a-si coordona eforturile, a precizat la randul sau purtatorul de cuvant al Comisiei, Christian Wigand. Acesta a adaugat ca optiunile vor fi discutate in luna septembrie, cand Comisia va organiza o reuniune cu organizatiile pentru protectia consumatorilor.

Cu toate acestea, in pofida solicitarilor facute de Comisarul european pentru Justitie,Vera Jourova si de la alti oficiali europeni care au cerut VW sa nu faca discriminari intre proprietarii de automobile din Europa si cei din SUA, in cazul Uniunii Europene responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea si aplicarea legii apartine in principal autoritatilor nationale. Organizatiile pentru protectia consumatorilor si avocatii din Europa nu dispun de mecanismele legale precum actiunile colective ( class-action lawsuit). O serie de organizatii pentru protectia consumatorilor din Belgia, Spania si Italia au demarat actiuni colective in numele consumatorilor afectati dar astfel de actiuni nu sunt posibile in alte state UE.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.