Investitia include un centru de cercetare si dezvoltare, precum si a unei fabrici de motoare, potrivit unui comunicat al Jaguar Land Rover, care nu precizeaza ce modele vor fi construite la noua uzina, care urmeaza sa fie finalizata in 2014.

"China este acum cea mai mare piata a noastra. Economia chineza a crescut intr-un ritm fenomenal in ultimii ani si, dupa toate standardele occidentale, sunt convins ca acest ritm se va mentine in viitor", a declarat Ralf Speth, directorul general al Jaguar Land Rover, citat de Bloomberg.

Jaguar Land Rover, cu sediul central in Gaydon (Anglia), se alatura astfel brandurilor Audi (Volkswagen), Mercedes-Benz (Daimler) si BMW, care detin unitati de productie pe cea mai mare piata auto din lume.

Guvernul chinez impune producatorilor auto straini sa formeze parteneriate cu companii locale pentru a fabrica in tara vehicule si a evita o taxa de import de 25%.

Profitul Jaguar Land Rover a crescut cu 77% in trimestrul al doilea, la 305 milioane de lire sterline (487 milioane dolari), dupa ce cresterea vanzarilor in China a compensat cererea redusa din Europa.

Compania a anuntat in luna mai ca va cheltui 2 miliarde de lire in acest an, in cadrul unui plan de introducere a 40 de modele noi sau modernizate in urmatorii cinci ani.

Jaguar Land Rover a prezentat primul sau model sport cu doua locuri in urma cu aproape patru decenii, la salonul auto de la Paris. Compania vrea sa ajunga la o cota de pana la 20% pe piata automobilelor sport, iar anul viitor va incepe livrarile noului SUV Range Rover.

Jaguar Land Rover a vandut in octombrie 25.178 de vehicule, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, datorita modelelor Evoque si Range Rover Sport. In primele 10 luni, livrarile au urcat cu 35%, la peste 294.000 de unitati.