Noul model Duster, disponibil în România, de vineri. Cu ce noutăți vine SUV-ul de la Dacia și la ce prețuri. FOTO și VIDEO
Noul model Dacia Duster, care a fost prezentat la Salonul de la Frankfurt în septembrie, poate fi comandat în România, din 24 noiembrie. Producătorul auto propune două versiuni pentru motorizările pe benzină și trei versiuni pentru motorizările diesel.
Cel mai cunoscut model al mărcii Dacia se reînnoiește. La exterior, noul Duster se prezintă cu un design care exprimă robustețe, iar interiorul, complet nou, este confortabil și ergonomic, anunță producătorul.
Clienții români pot comanda noul model în rețeaua Dacia din întreaga țară începând de vineri, 24 noiembrie.
Noua gamă cuprinde două versiuni de echipare (Essential și Comfort) pentru motorizările pe benzină și trei versiuni de echipare (Essential, Comfort și Prestige) pentru motorizările diesel.
Preturile variază între 12.350 euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential 1.6 SCe 115 CP în configurația 4x2 și 18.750 euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige 1.5 dCi 110 CP în configurația 4x4.
Pentru cei care doresc un model echipat cu cutia automată cu dublu ambreiaj EDC, prețul acestuia este de 16.800 euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort și de 18.450 euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige.
Toate elementele exterioare au fost redesenate pentru a sublinia caracterul său robust. În ceea ce privește interiorul, acesta oferă un confort fără compromisuri. Un accent important a fost pus pe elementele care contribuie la calitatea percepută, progresele fiind evidente la nivelul finisărilor.
Partea frontală a noului Duster adoptă un stil robust şi impozant. Modelul beneficiază de un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lățimea percepută a mașinii.
Partea din spate a beneficiat la rândul ei de o evoluție semnificativă. Bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate dau vehiculului un aer impozant. Noul Duster adoptă semnătura luminoasă Dacia alcătuită din 4 carouri roșii. Blocurile optice sunt dispuse în extremitățile vehiculului. Scuturile de protecție (față și spate), de dimensiuni sporite, sunt perfect adaptate pentru incursiunile în off-road.
Design-ul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Fațada centrală include un ecran MediaNav Evolution poziționat mai sus cu 74 mm față de cel actual și orientat către șofer. Astfel, ecranul este accesibil și ușor lizibil (distanța de la ochi la ecran este printre cele mai reduse din segment).
Noul Duster păstrează capacitățile off-road care au contribuit la succesul primei generații. Acest lucru este posibil datorită caracteristicilor sale dimensionale care nu se îndepărtează de cotele predecesorului său: 4,34 m lungime și 1,80 m lățime.
Noul Duster dispune de un nou sistem de direcție, asistat electric. Acesta permite reducerea cu 35% a efortului la volan în timpul manevrelor, în special al parcărilor la viteză redusă. Gradul de demultiplicare diminuat cu 6 % permite astfel o manevrare mai directă și mai precisă atât în oraș cât și la viteze mai ridicate pe șosele virajate. Direcția este echipată cu un sistem care adaptează nivelul de asistență la viteza vehiculului, ceea ce permite o mai bună menținere a traiectoriei pe porțiunile lungi de autostradă. În plus, sistemul filtrează reacțiile mai bruște ale direcției în cazul rulării pe teren accidentat.
Sistemul multiview camera (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele vehiculului), îi permite șoferului să observe mai bine ce se află în jurul mașinii sale. Acest sistem se dovedește deosebit de practic în timpul manevrelor de parcare. El se declanșează automat în momentul cuplării treptei de marșarier. Atunci când se trece rapid în treapta 1, zona vizualizată pe ecran este preluată de la o altă cameră.
Noul Duster este echipat cu o gamă de motoare care beneficiază de expertiza Groupe Renault și al căror preț este în continuare la fel de accesibil. În materie de motorizări de benzină sunt disponibile propulsoarele SCe 115 (pentru versiunile 4X2 și 4X4) și TCe 125 (atât pentru versiunea 4X2 cât și pentru cea 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală.
În ceea ce privește oferta Diesel, modelul este disponibil cu motorul dCi 90 în cazul versiunii 4X2 și cu dCi 110 pentru versiunile 4X2 și 4X4 cuplate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 (în cazul versiunii 4X2) poate fi asociat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC.
În primele nouă luni din 2017, Dacia a înregistrat un nou record de vânzări cu peste 534.600 de unități comercializate, în creștere cu 11,8%. În Europa, Dacia a crescut cu 10,7%, până la 384.233 unități vândute, ajungând la o cotă de piață de 2,6% (+ 0,16 puncte). O creștere importantă se înregistrează și în alte regiuni (Eurasia: + 0,47 puncte, până la 8,64%) sau Maghreb (unde cota atinge 23,7%).
Pe acelasi subiect: