Inmatricularile de autoturisme Dacia au coborat in luna noiembrie de la 3.455 unitati la 3.380 unitati, reprezentand o cota de piata de 1,4%, potrivit biroului de inmatriculari auto german.

De altfel, si piata auto germana a inregistrat o scadere de 1,8% in luna noiembrie, la 250.082 unitati, in timp ce, la nivelul primelor 11 luni ale anului, numarul de autoturisme comercializate in Germania a crescut cu 2,6% comparativ cu perioada similara din 2013, la 2,8 milioane de unitati.

Dacia a vandut 45.121 de masini in intervalul ianuarie-noiembrie comparativ cu 41.886 masini in aceeasi perioada din 2013, inregistrand o cota de piata de 1,6%.

Jeep a consemnat cea mai mare crestere a inmatricularilor dintre marcile prezente pe piata auto germana, de 44,5%, vanzand 9.099 unitati in primele 11 luni ale anului. Mazda, cu un avans de 19,6%, la 49.757 unitati, si Land Rover, cu o urcare de 18,6%, la 13.540 unitati completeaza podiumul celor mai bune cresteri din ianuarie-noiembrie.

La polul opus se afla marca Chevrolet, cu o scadere a vanzarilor de 76,6%, la 5.493 autoturisme, urmata de Lancia, cu o coborare de 21,5%, la 1.171 masini, si Smart, cu un declin de 20,8%, la 19.564 masini.

Vanzarile marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au avansat cu 6,8%, la 96.563 de unitati in intervalul analizat.

Livrarile liderului pietei auto germane, Volkswagen, au urcat cu 2,3%, la 606.860 de masini in primele 11 luni ale anului prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai mare producator auto european are o cota de piata de 21,6% in Germania, la sfarsitul lunii noiembrie.

In Franta, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au crescut cu 18,2% in primele 11 luni din acest an fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 94.366 unitati, depasind nivelul inregistrat pe ansamblul anului trecut, de 93.800 unitati.

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta.