Inmatricularile Dacia in Franta si Germania au scazut cu 13,6%, respectiv 6,6% in T1
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au scazut cu 6,6% in primul trimestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 10.672 unitati, intr-o piata in urcare cu 6,4%, la 757.630 de vehicule, potrivit datelor publicate marti de Biroul german de inmatriculari auto.
La finalul lunii martie, cota de piata a Dacia in Germania era de 1,4%, in scadere de la 1,5% in februarie. In martie, vanzarile Dacia pe piata germana au crescut cu 2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 4.056 autoturisme, conferind marcii o cota de 1,3%.
Piata auto germana a inregistrat un avans de 9% luna trecuta, la 323.039 de vehicule inmatriculate.
Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de autoturisme noi in primul trimestru au fost inregistrate de marcile Jeep, de 90,9%, la 3.380 unitati, Mitsubishi, de 57,5%, la 7.467 unitati si Smart, de 49,5%, la 9.377 unitati. In schimb, cele mai mari scaderi au fost consemnate de Chevrolet, de 96,6%, la 134 de unitati comercializate in primele trei luni ale acestui an, Lancia, cu 29,7%, la 223 unitati, si Jaguar cu 29,6%, la 962 unitati.
Inmatricularile de masini noi ale marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au scazut cu 8,3% in primul trimestru, la 22.907 autoturisme, dar cota de piata s-a mentinut la nivelul de 3%. In luna martie, vanzarile marcii Renault au scazut cu 13,5%, la 10.037 vehicule.
Vanzarile liderului de piata Volkswagen au crescut cu 13,8% in primul trimestru, la 168.058 de autoturisme, conferind marcii o cota de 22,3%. In luna martie, inmatricularile VW au urcat cu 14,3%, la 67.223 de vehicule.
Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta. Vanzarile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unitati.
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Franta au scazut cu 13,6% in primul trimestru comparativ cu acelasi interval din 2014, la 24.497 de unitati, marcand cel mai puternic declin in randul marcilor cu un volum mare al vanzarilor, pe o piata in urcare cu 6,9%.
La finalul lunii martie, cota de piata a marcii romanesti se situa la 5,13%. Cu vanzari de 28.349 de automobile personale in primul trimestru al anului trecut, Dacia avea la sfarsitul lunii martie 2014 o cota de 6,35% pe piata franceza.
Dintre modelele Dacia, Sandero se afla pe locul 11 in clasamentul celor mai bine vandute modele de pe piata franceza, cu 10.990 de unitati comercializate in primul trimestru si o cota de piata de 2,3%, urmat de Duster, pe locul 13, cu 9.008 autoturisme noi inmatriculate si o cota de 1,9%.
In top 100 se mai afla Dacia Lodgy, pe pozitia 70, cu 1.502 unitati livrate si o cota de 0,3%, Logan MCV II, pe locul 78, cu 1.421 unitati si o cota de 0,3%, precum si Dacia Dokker, pe locul 93, cu 1.118 unitati si o cota de 0,2%.
La nivelul lunii martie, vanzarile de autoturisme Dacia noi au scazut cu 9,8%, de la 10.305 unitati in 2014 la 9.292 unitati in acest an, potrivit Asociatiei Constructorilor Francezi de Automobile.
In randul marcilor cu un volum mare al vanzarilor, cele mai importante scaderi au fost consemnate de Dacia, DS, marca a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 13,2%, la 7.418 unitati si Skoda, cu o coborare de 5,9%, la 4.480 de unitati.
Inmatricularile Chevrolet au inregistrat cel mai puternic declin de pe piata franceza, de 98,5%, cu doar 44 de autoturisme noi vandute in primul trimestru, marca grupului General Motors fiind urmata de Rolls Royce, cu o scadere de 80% si un singur autotursim nou livrat, Lancia, cu o coborare de 50,7%, la 796 de unitati, si Alfa Romeo, cu un declin de 23,5%, la 1.532 masini.
Vanzarile de masini noi au urcat in Franta cu 6,9% in primele trei luni din acest an, la 477.326 unitati, dupa un avans de 9,3% in martie. Cele mai importante cresteri in primul trimestru au fost inregistrate de Smart, marca a Mercedes, cu 64,3%, la 1.579 unitati, Hyundai, cu un avans de 64%, la 6.382 de unitati, si Mini, marca a BMW, cu o urcare de 59,2%, la 5.110 unitati.
Inmatricularile grupului Renault, care detine si Dacia, au crescut cu 2,9% in primele trei luni ale anului, la 120.736 autoturisme.
Cu o cota de 25,29%, Renault este al doilea mare producator din Franta, in urma grupului PSA Peugeot Citroen, care detine o cota de piata de 29,63% la finalul lunii martie. Cel mai mare producator auto francez a inregistrat o crestere a numarului de inmatriculari de 4,6% in primul trimestru, la 141.414 unitati.
Avansul inmatricularilor de masini noi al constructorilor straini prezenti pe piata din Franta a fost de 10,9%, la 214.935 unitati, mult peste cresterea de 3,8% inregistrata de producatorii francezi. Cu 262.391 de automobile noi inmatriculate in primul trimestru, acestia din urma continua insa sa aiba o cota de piata superioara, de 54,97%. Grupul Volkswagen, cel mai mare producator european, a consemnat un avans de 2,7% al inmatricularilor de autoturisme noi, 58.361 unitati.
Franta este cea mai mare piata a Dacia, inmatricularile de autoturisme noi crescand anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unitati.