Industria auto din România produce 14% din PIB şi 26% din exporturile țării. Ce i-a cerut directorul general al Automobile Dacia premierului Ludovic Orban
Christophe Dridi, Automobile Dacia
Industria auto din România are nevoie ca Guvernul să continue să pună presiune în favoarea automobilelor noi şi împotriva maşinilor uzate, în special prin programul Rabla, i-a transmis directorul general al Automobile Dacia, Christophe Dridi, prim-ministrului Ludovic Orban.
Directorul Automobile Dacia a amintit că industria auto din România produce 14% din Produsul Intern Brut şi 26% din exporturile României.
"Industria auto este foarte importantă pentru România, pentru că aceasta reprezintă 14% din PIB şi 26 % din exporturi, şi de aceea avem 5 priorităţi pentru România. Prima e infrastructura, e cea mai importantă. Tot ce se va realiza pentru îmbunătăţirea infrastructurii va fi un catalizator pentru întreaga economie, şi cu siguranţă pentru sectorul construcţiei de maşini. A doua prioritate pe care v-o împărtăşim, domnule prim-ministru, este legată de invazia maşinilor uzate, pentru noi este foarte important să se pună presiune în favoarea maşinilor noi. Maşinile noi aduc bani la buget prin taxe, dar maşinile vechi nu aduc nimic, sunt poluante şi sunt nesigure. Deci vrem să continuaţi să protejaţi maşinile noi şi avem nevoie în special de programul Rabla, pentru încurajarea producţiei de maşini noi în România, dar şi în beneficiul automobilelor noi de import. Programul Rabla este o măsură foarte bună", a apreciat Christophe Dridi, citat de Agerpres.
Acesta a mai cerut Guvernului concentrarea pe formarea profesională a specialiştilor în robotică şi în automatizare.
"De asemenea, avem nevoie să dezvoltăm educaţia profesională duală, avem nevoie de oameni care ştiu robotică şi automatizare, industrie digitală, pentru că vor exista locuri de muncă pentru toţi cei care se vor duce spre aceste direcţii profesionale, şi de aceea avem nevoie de aceste specializări în pregătirea duală. Sunt sigur că vom avea sprijin de la Guvern în acest sens. Altă prioritate pentru noi este integrarea locală. Cu cât suntem mai integraţi local, cu atât mai bine. Cu cât lucrăm mai mult cu furnizorii români sau cu furnizorii internaţionali aflaţi în România, cu atât mai puternic va fi sectorul auto", a apreciat Christophe Dridi.
Directorul Automobile Dacia i-a mai transmis prim-ministrului că industria auto din România are nevoie de compensare pentru a putea rămâne competitivă în Europa.
"Cea de-a cincea prioritate este competitivitatea, care nu e o opţiune, pentru că suntem în Europa, iar unele costuri vor creşte, asta e normal, dar avem nevoie, domnule prim-ministru, să compensăm, ca să rămânem competitivi", i-a transmis directorul Automobile Dacia lui Ludovic Orban.
În luna octombrie, șeful Automobile Dacia declara că face presiuni constante pentru construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu, susținând că prioritatea companiei este problema lipsei autostrăzilor. Acesta a subliniat că problema autostrăzilor din România nu se limitează la lipsa tronsonului Piteşti-Sibiu, ci este nevoie de construirea de autostrăzi către frontiera vestică, pentru conectarea cu Europa Occidentală.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS