A murit părintele proiectului low-cost Dacia Logan. Cum a resuscitat francezul marca românească, ce reprezintă în prezent 40% din vânzările grupului Renault
Gerard Detourbet
Gerard Detourbet, cel care a stat la baza conceptului low-cost în cadrul grupului francez Renault, a încetat din viaţă săptămână trecută la vârsta de 73 de ani, informează portalul francez Caradisiac, specializat în industria auto.
Fostul matematician a devenit la începutul anilor 1990 un pion important la Renault, atât de important încât creaţia sa a devenit astăzi un element important al grupului Renault, care profită de creşterea mărcii Dacia în ultimii ani, atât în termeni de volume de vânzări, dar şi de profit.
"În 1995, cucerirea Europei era terminată şi am propus comitetului director să ne reformulăm axa strategică prin "internaţionalizarea Renault", a declarat directorul de atunci al Renault, Louis Schweitzer, potrivit Agerpres.
În acest sens, o echipă specială compusă din Gérard Detourbet şi alţi membri ai Renault s-au ocupat de proiectul X90, care a devenit ulterior Dacia Logan. Detourbet era renumit pentru faptul că este un om care spunea ceea ce gândea şi care nu avea nimic de pierdut.
După ce a preluat dosarul Dacia, acesta a devenit ceea ce este în prezent: o marcă ce reprezintă 40% din vânzările grupului Renault. Uzina de la Mioveni a fost relansată odată cu introducerea în producţie a modelului Logan, cel care la începutul anilor 2000 a iniţiat noul concept "design to cost", care plasează pe prima prioritate "costurile" în dezvoltarea unui automobil.
Ulterior, Gérard Detourbet ar fi dorit să demisioneze, însă Carlos Ghosn l-a convins să rămână. O decizie bună, în condiţiile în care Detourbet a supervizat proiectul Kwid în India şi a reuşit, încă o dată, să lanseze un automobil cu costuri reduse şi să cucerească noi pieţe internaţionale.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
În primele nouă luni, un număr de 563.268 de autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândute la nivel mondial.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS